Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Stephan ter Borg-Orang-oetans drijven niet samenlb aug 2012

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47111 door WilV
Ik wordt nieuwsgierig van jullie recencies dames. Hij ligt klaar hier. Nog even een recencieboek en dan is hij aan de beurt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47112 door Annemarie
Ik ben heel benieuwd wat je ervan zult vinden Willeke!

<t></t>

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47170 door dettie

recensie Annemarie schreef : Zijn tijd en aandacht worden nu vooral door zijn vriend Kemal opgeëist en dat is niet bepaald een pretje. Kemal neemt zelfs zijn intrek in het huis van de ik-figuur en ontpopt zich als de favoriete zoon. Zijn ouders zijn dol op hem en wanneer ook Ernst zijn aanwezigheid boven dat van zijn jongere broer lijkt te prefereren, is de maat vol. Kemal moet weg, hoe dan ook.

Is dat zo? Dat Ernst Kemal ook leuker vindt? Daar staat mij niets van bij. Ernst reageerde in feite toch bijna nergens op?

De auto staat me nog wel helder bij maar dat Kemal de voorkeur had?

Hoe vond jij het eind Annemarie? (als je daarover wat kunt zeggen zonder dingen te verklappen)

Dettie

Die merkt dat Kemal haar niet echt bij is gebleven.

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47171 door Annemarie
Ik denk niet dat Ernst Kemal daadwerkelijk leuker vindt (dat soort gevoelens kent hij ook helemaal niet) maar de hoofdpersoon ziet het wel even zo. Op een gegeven moment gaan ze met het gezin een dagje uit en de hoofdpersoon weet van niets. Hij probeert zich zo snel mogelijk aan te kleden maar is te laat en het gezin vertrekt zonder hem. In zijn beleving vindt Ernst het prima dat Kemal meegaat in plaats van zijn broertje. En dat is dus voor hem de druppel. Hij voelt zich afgewezen door Ernst. Zo heb ik het tenminste begrepen.

Het einde liet me met vragen zitten omdat er iets in gang is gezet wat op allerlei mogelijk manieren af kan lopen. Het zette me wel aan het denken en ik vrees dat het niet zal gaan lukken.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47174 door dettie

Annemarie schreef : Op een gegeven moment gaan ze met het gezin een dagje uit en de hoofdpersoon weet van niets. Hij probeert zich zo snel mogelijk aan te kleden maar is te laat en het gezin vertrekt zonder hem.

Het einde liet me met vragen zitten omdat er iets in gang is gezet wat op allerlei mogelijk manieren af kan lopen. Het zette me wel aan het denken en ik vrees dat het niet zal gaan lukken.

Dat gedeelte ben ik dus kwijt in m'n hoofd.

Ja dat einde... ik denk ook dat het niet gaat lukken maar toch zet hij wel wat in gang door dit. (lastig te schrijven over iets wat je niet wil verraden)

Dettie

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47176 door Annemarie
Ik weet ook niet of ik nu wel of niet hoop dat het lukt. Zal het de boel verbeteren of juist erger maken?

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.527 seconden