Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Samenleesboek Bernard Schlink - De voorlezer

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5042 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Heeft iemand toevallig Alles is verlicht van Jonathan Safran Foer gelezen...

Ik denk steeds maar dat ook daar sprake is van een kerk waar de deur verrgrendeld is bij een bombardement en vrouwen er niet uit kunnen,

Ik vroeg me af of hetzelfde voorval beschreven word,

maar misschien haal ik de dingen door elkaar, en klopt het niet.

Groet,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5043 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja ik heb dat boek wel gelezen maar al zo'n tijd geleden. Ik zou het je niet kunnen zeggen Wil.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5044 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik weet helemaal niet of het klopt, maar ik weet bijna zeker dat ik er in een ander boek ook over gelezen heb.

Ik heb het uit inmiddels.

Later meer.

groetjes,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5045 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik vertoon zelf ernstig uitstelgedrag...

Ik zit enorm aan te hikken tegen een verslag maken over dit boek. Vooral omdat het zoveel aspecten heeft. Hoe vertel je dat goed?

Maar... morgen maak ik het, bij deze is het beloofd!

En wat Foer betreft, je zou wel gelijk kunnen hebben want die een vrouw vertelt wel wat er met het dorp gebeurd is. maar het hele verhaal weet ik niet meer, er staan me fragmenten voor de geest maar net niet zo'n fragment.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5046 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik kan het me niet herinneren van bij Foer, ik denk het eigenlijk niet. Niet dat ik alles zo goed onthoud, maar als ik het ook no een keer in een ander boek was tegengekomen, dan denk ik dat het me wel bijgebleven zou zijn. Vooral omdat tussen het lezen van die twee boeken niet zoveel tijd zat. Maar ik heb Foers boek niet hier, kan het niet nakijken.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5062 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik vond googlend; (Duitsland weg Meen ik)

Hierbij werd een genadeloos zelfonderzoek gestart dat gericht was op het voorkomen van een herhaling van de nazi-terreur. Dit gebeurde in eerste instantie niet door historici, maar meer vanuit de vooral jonge bevolking. Hiermee werd mede de basis gelegd voor de ‘revolutie’ van de jaren zestig en zeventig. De opstand tegen de ouders speelde zich niet alleen op straat af, maar kreeg ook de vorm van gevoelige familiedrama’s, waarbij kinderen pijnlijke vragen aan hun ouders stelden.

De generatie ‘68 keerde zich fel tegen de oudere generaties, waarbij het begrip ‘fascisme’ ruim werd opgevat en dienst deed om elke onderdrukkende autoriteit – of het nu West-Duitse politici, Amerikanen in Vietnam, of het Springer-concern betrof – in het beklaagdenbankje te zetten en zich te solidariseren met alle onderdrukten in de wereld –zoals de Zuid-Amerikaanse, Noord-Vietnamese en Palestijnse bevrijdingsbewegingen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.519 seconden