Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Erik Menkveld: Het grote zwijgen (samenleesb feb/maart 2012)

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #43156 door berdine
Dat is zeker waar. Onze bieb heeft geen cd's meer en van Vermeulen hadden ze vast niks. Mahler heeft niet zo mijn voorkeur. Vermeulen is voor mij echt een ontdekking. Ik hou wel van atonale muziek. Diepenbrock zelf heb ik nog niet goed onderzocht. Via You Tube is wel wat te beluisteren.

Ik heb het boek overigens uit. Ik vond het èrg goed geschreven. De schrijver heeft ook duidelijk bijzonder veel onderzoek verricht, waarvoor petje af. Ik ben alleen niet zo begeesterd geraakt als jij. Maar laten we maar even wachten met echt discussiëren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #43162 door marjo
Pff, nou, die liederen dat gaat nog, maar die symphonie van hem? Ik kan daar niet naar luisteren..

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #43163 door dettie
Ik ben begonnen in het boek en ben aangenaam verrast, mooi geschreven en een goed verhaal.

Wordt vervolgd.

Dettie

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #43164 door berdine

Marjo schreef : Pff, nou, die liederen dat gaat nog, maar die symphonie van hem? Ik kan daar niet naar luisteren..

Ja daar was ik al bang voor. Ik vind die geweldig, maar ik vrees dat ik de enige ben (van ons clubje hier).

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #43168 door berdine
De Missa van Diepenbrock vind je hier:

www.youtube.com/results?search_query=Alp...90%29+&search=Search

Eindelijk dan toch uitgevoerd in de St. Jan in Den Bosch. Of de uitvoering helemaal naar Diepenbrocks wens was, weet ik niet. Ik heb geen verstand van muziek. Dus misschien zit ik te genieten van iets waar hij met kromme tenen naar zou hebben zitten luisteren! :mrgreen:

De titel van het boek:

www.youtube.com/watch?v=PU__S7ggwNI&feature=related

en Menkveld in een kort stukje over het waarom van zijn boek:

www.youtube.com/watch?v=fJ6h3Kmmpe0&feature=related

Het Te Deum en nog een en ander van Matthijs Vermeulen zag ik ook in de You Tube-lijst staan.... Kortom: volop leesbegeleiding! :mrgreen:

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #43248 door dettie
Bedankt voor het voorzichtig aandringen Marjo. Ik vind het een van de mooiste boeken die ik in tijden gelezen heb. Echt prachtig.

Een van de weinige boeken die ik zou willen herlezen om ene heleboel details nog eens te lezen. In een erg mooie stijl geschreven en d inhoud is ook nog eens heel interessant.

Dettie

die het even laat bezinken en dan probeert een verslag te schrijven hoewel dat heel moeilijk zal worden, er zit zoveel in het verhaal.

Tijd voor maken pagina: 0.437 seconden