Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Anna Enquist - De thuiskomst samenleesboek

Lees meer
20 jaren 10 maanden geleden #4016 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

>dit verhaal moet zich in het verleden afspelen maar dat doet het niet echt.

Ja precies, dat bedoel ik..de gebeurtenissen spelen wel in het verleden maar de gedachten en conversaties niet. Het zijn bijna twee verschillende boeken.

Er komen nog wel wat verhalen over James op het eind hoor, dat vond ik wel weer boeiend.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 10 maanden geleden #4057 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik ben nu op blz 193.

hadden jullie er geen last van dat het zo ongelooflijk somber is?

Het is allemaal van zo'n enorme triestheid.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 10 maanden geleden #4143 door dettie
Ik ben ermee gestopt, sorry. Het verhaalt boeit me niet. Het is mooi geschreven dat wel maar ik krijg een beetje een sik van die vrouw.

Alles is zwaar op de hand, er is niets waar over te lachen valt. Ze krijgt een zoontje en dat laat ze maar een beetje versukkelen, alleen het dochtertje wat er ooit geweest is, is belangrijk. Ik snap haar verdriet wel, maar ik krijg behoorlijk genoeg van haar gedachten.

Ben tot blz. 270 gekomen, heb echt m'n best gedaan.

Wat al eerder gezegd is, dit boek geeft geen tijdsbeeld, het gaat om gedachten van een vrouw en die gedachten zijn allemaal even somber en zwart. Het is geen historische roman, bijna alles speelt zich af in huis of in haar hoofd. Er worden nauwelijks gebruiksvoorwerpen, gewoonten, kleding enz. genoemd.

Ook was het in die tijd vrij normaal dat veel kinderen stierven, wat ik in andere boeken gelezen heb wisten de mensen dat ook, dat bijv. van de 6 kinderen 3 bleven leven. Het hoorde erbij, niet dat deze mensen het niet erg vonden maar er werd 'makkelijker' over gedacht.

De gedachten van deze vrouw zijn van nu, niet van toen.

Anna Enquist heeft zich nauwelijks verplaatst in die tijd. Zij heeft gevoelens willen ventileren maar het wrikt met de tijd waarin ze die gevoelens heeft geplaatst.

Bernadet

Lees meer
20 jaren 10 maanden geleden #4144 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Wat heb jij dit mooi verwoord Bernadet.

Ik was van plan om het boek vanmiddag te gaan kopen, maar nu ik dit zo lees hoeft het voor mij niet meer.

Groetjes,

Irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
20 jaren 10 maanden geleden #4145 door dettie
Je mag het lezen als je wilt.

Ik heb het net op het forum van bookcrossing aangeboden dus misschien moet je het als jij het uit hebt weer doorsturen naar iemand.

Zeg maar of je dat wilt.

Bernadet

Lees meer
20 jaren 10 maanden geleden #4151 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Bedankt voor het aanbod Ga me voorlopig liever verdiepen in andere boeken. Maak er maar een bookcrosser blij mee!

Groetjes,

Irene
Laatst bewerkt doorirene.

Tijd voor maken pagina: 0.403 seconden