Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Anna Enquist - De thuiskomst samenleesboek

20 jaren 2 maanden geleden #7712 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Ook een 'oud' topic dat ik weer even terugbreng.

'De Thuiskomst' vond ik juist wel een prachtige roman. Ik lees graag historische romans en hoewel dit qua inhoud misschien niet overal heel 'historisch authentiek' overkomt vind ik het toch een tijdloos boek. Die stille onuitgesproken hunkering... Steeds maar dat wachten. Ik heb het boek eigenlijk helemaal niet als heel somber ervaren, hoewel er inderdaad wel veel sombers gebeurt. Maar ik lees ook niet noodzakelijkerwijs om vrolijk te worden.
Laatst bewerkt door.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7713 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik heb het boek toevallig de afgelopen dagen op cd s geluisterd, voorgelezen door Anna Enquist,

en vond het mooier dan de eerste keer,

Ik lees hierboven dat ik de eerste keer vond dat het wel erg vanuit het nu geschreven was,

maar dat vond ik deze keer helemaal niet.

komt dat doordat zij het zelf voorlas,

of heb ik gewoon een onstandvastige mening???

Of een andere manier van luisteren/lezen..soms denk ik ook wel eens dat het moment van lezen ook je mening vormt.

Afijn,erg genoten dus, ik viel alleen iedere keer in slaap tijdens het luisteren.

Het was alleen verkort waardoor het hele stuk over de dood van Cook wegvalt, wat jammer is, want dat is toch een beetje de climax van het boek.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7740 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Doe je dat vaker: cd's luisteren van boeken? Ik ben al eens in de verleiding gekomen een luisterboek te kopen, maar tot nu toe heb ik dat niet gedaan.
Laatst bewerkt door.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7741 door WilV
Ik heb in een periode toen lezen niet zo goed ging heel veel boeken geluisterd via de blindenbieb,

tegenwoordig lees ik ze weer vooral zelf, dat heeft toch mijn voorkeur, maar een boek luisteren heeft ook wel wat,

zeker als de schrijver, zoals hier, het zelf voorleest.

Ik vind het wel een leuke ontwikkeling dat boeken tegenwoordig vaak op cd verschijnen.

Groeten,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7742 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Het lijkt mij dat als het door de schrijver/ster zélf voorgelezen wordt het precies goed wordt verteld, zoals hij/zij het bedoeld heeft.

Ik heb een luisterboek gehad van De Gravin van Parma en dat was echt heel erg om te horen. Het is een soort samenvatting en het beste gedeelte hadden ze eruit geschrapt. (Casanova was een keurig ABN pratende Jeroen Krabbé.)

Van de blindenbibliotheek wordt het hele boek voorgelezen heb ik begrepen.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7747 door WilV
Ja dat was ook wel mijn bezwaar, het was gewoon verkort en de hele climax van het boek was zo maar weg, (wat er uiteindelijk met kapitein Cook gebeurde)

ik kende het boek al, dus ik miste dat,

maar anders krijg je een heel ander boek te horen dat het orgineel.

Bij de blindenbieb krijg je inderdaad het hele boek te horen.

Dan maakt hetn og wel verschil wie er voorleest,

maar in het algemeen vond ik het fijne stemmen om naar te luisteren, heb begrepen dat daar heel streng op geselcteerd wordt.

Groeten,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Tijd voor maken pagina: 0.855 seconden