Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Arthur Japin - Vaslav samenleesboek decemb/januari 2011

Lees meer
15 jaren 7 maanden geleden #36290 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik kreeg een boekenbon deze dagen, daar gaat dit boek van gekocht worden. Verheug me daar enorm op.

Japin schrijft inderdaad vaak totaal andere boeken.

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 7 maanden geleden #36292 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik heb mijn boek bij de boekenkraam gekocht. Daar zit dan een lichte beschadeging aan (een bladzijde heeft een heel klein vouwtje) en daardoor zijn de boeken een stuk goedkoper.

www.boekenkraam.nl/home

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 7 maanden geleden #36307 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht

Dettie schreef : Ik ben nu op blz 120 en het is tot nu toe boeiend. Ik vind het tot nu toe beter dan 'Een schitterend gebrek' het verhaal over de minnares van Casanova en 'De overgave'

Dettie

O, dat vind ik helemaal niet!!!

Ik ben twee maanden geleden in Vaslav begonnen en ik heb na 200 bladzijden het boek dichtgeslagen... Het personage Vaslav komt voor mij door de manier waarop Japin hem neerzet, beschreven door personages om hem heen, niet tot leven. En zijn leven wordt voor mij niet interessant.

Maar de roman Vaslav wordt ook besproken door één van de leden van een RL boekenclubje en daarom doe ik nog een poging. Ik heb de roman als luisterboek uit de bieb gehaald. De roman wordt door Japin voorgelezen, en dat doet hij fantastisch! Het is de eerste keer dat ik een roman als luisterboek beluister, maar het is een totaal andere beleving!

Ik vind zelf lezen veel plezieriger. Maar het is wel handig tijdens een autorit of als je 's nachts niet kunt slapen.

Ik vind het knap dat een schrijver verschillende schrijfstijlen beheerst. Maar ik prevaleer de schrijfstijl van Japin in 'De overgave' en 'Het schitterend gebrek'.

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Lees meer
15 jaren 7 maanden geleden #36312 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Als je nu 's nachts niet in slaap valt als je luistert, dan is dat een goed teken toch?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 7 maanden geleden #36317 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja ik vind het prettig lezen. Door de bediende leer je Vaslav wel goed kennen denk ik. Juist door een bediende zou ik willen zeggen, daar wordt 'schaamteloos' mee omgegaan alsof het meubilair is. Bedienden zien het meest van hun meester, misschien zelf wel meer dan de vrouw van hun baas.

Ik ben nu bij het 2e gedeelte over de leider van het Russische ballet.

dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 7 maanden geleden #36321 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht

Marjo schreef : Als je nu 's nachts niet in slaap valt als je luistert, dan is dat een goed teken toch?

Ik zou liever gewoon slapen Marjo, maar het heeft wel iets: een donkere kamer en dan de stem van Japin... :lol:

Ik ben benieuwd of het me lukt om alle cd's te beluisteren. Het zijn 10 cd's, in totaal 10 uur en 30 minuten.

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Tijd voor maken pagina: 0.445 seconden