Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Arthur Japin - Vaslav samenleesboek decemb/januari 2011

Lees meer
15 jaren 6 maanden geleden #36672 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Mooi verslag Marjo.

Nu ik het boek al even uit heb en mijn oordeel van bezonken is ben toch nog we liets positiever dan toen ik het net uit had.

Met name door de stukken van peter inderdaad.

Groetjes Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 6 maanden geleden #36673 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Maar ik moet zeggen, bij mij is het nog vers, dat ik me dus wél begon te ergeren aan wijsneus Peter, en dus was Diaghilev een verademing.

Ik denk dat de manier waarop het verhaal toen verder ging minder was.

Hoe zeg ik dat. De stijl van Peters verhaal vond ik minder prettig, maar de inhoud van zijn verhaal was boeiender dan de verhalen van Diaghilev en Romala.

Dat Japin gebruik maakt van feiten vind ik alleen maar prettig. Als je later gaat googlen en je ziet wat er allemaal waar is, dan leeft het juist meer. En of die bediende van Nietzsche dan wel of niet waar is..zou leuk zijn, toch?

Ik blijf het knap vinden dat je eerst al die geschiedenis nazoekt, en er dan een mooi verhaal van kunt maken!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 6 maanden geleden #36674 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: bericht
Heb het boek eindelijk te pakken gekregen.

<t>Lezer100</t>
Laatst bewerkt doorLezer100.

Lees meer
15 jaren 5 maanden geleden #36932 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nou ik lees het niet uit. Sorry... De samenleesboeken slaan de laatste tijd niet erg aan bij me op de een of andere manier. Hoe dat kan... geen idee.

Ik merk dat ik bij dit boek elke keer een soort verveling voel. Ik kan me niet verbonden voelen met het verhaal, met de personages... er blijft teveel afstand..

Het lijkt een soort mengeling van biografie en roman. Ik kan er niet precies de vinger op leggen maar het pakt me niet en staat me soms ronduit tegen. Ik vind het verhaal te gekunstelt te gladjes of zoiets. Ik kan het niet goed zeggen.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 5 maanden geleden #36939 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Je bent de enige niet. Ondanks alle lof die je overal leest hoor ik van meer mensen dat ze dit boek niet echt goed vinden.

En waarom zou je verder lezen als het niet boeit??

Maar als de samenleesboeken niet goed vallen, kunnen we misschien de komende maand iets naar jouw smaak doen>
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 5 maanden geleden #36940 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik stelde Vaslav zelf voor, en was heel blij dat het gekozen was. maar ja, ik had het zelf nog niet gelezen dus wist ook niet dat het me tegen zou vallen.

Nu ben ik de laatste tijd erg 'in' de kinderboeken en non-fictie, ben momenteel een beetje moe van trieste of gecompliceerde verhalen, heb zin in wat vrolijkheid.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.465 seconden