Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Arthur Japin - Vaslav samenleesboek decemb/januari 2011

Lees meer
15 jaren 5 maanden geleden #36945 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik mag er nog niets over zeggen, maar dat boek over die honderdjarige man, daar heb ik mee zitten lachen. Een heerlijk boek. Al bedenk ik me dat er ook moord en doodslag in zit, en meer akelige dingen..hm, misschien dan toch maar niet.

Leuke boeken zonder akelige dingen, die zijn dun gezaaid.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 5 maanden geleden #36952 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: bericht
Dat belooft alvast voor mij.

<t>Lezer100</t>
Laatst bewerkt doorLezer100.

Lees meer
15 jaren 5 maanden geleden #36954 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
Ik aarzel om dit boek te gaan lezen. Die andere boeken van Japin vielen me ook tegen: goed lopend verhaal, maar er zit zo weinig ziel in. Het is te glad allemaal.
Laatst bewerkt doorPetraO..

Lees meer
15 jaren 5 maanden geleden #36957 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Marjo, In je verslag staat

Over hoe men in die tijd omging met de herenliefde, over hoe ook toen al 11 november een beladen datum was, het is en blijft boeiend om dit in een roman als deze te lezen.

Ik heb gezocht op 11 november. Ik neem aan dat je 11 september bedoelt? Anders gezegd waarom is 11 november beladen?

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 5 maanden geleden #36970 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
De elfde is de dag van de wapenstilstand, na de eerste wereldoorlog. Remembrance Day.

Eigenlijk krijgen we daar pas de laatste jaren van alles over mee, maar het blijkt dus wel degelijk een belangrijke datum geweest te zijn, ook toen al.

Ergens heel logisch, en een beetje voorbarig van mij om, nu ik er zelf niets van wist, te denken dat het niets betekende, die datum.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 5 maanden geleden #36978 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: bericht

Marjo schreef : De elfde is de dag van de wapenstilstand, na de eerste wereldoorlog. Remembrance Day.

Eigenlijk krijgen we daar pas de laatste jaren van alles over mee, maar het blijkt dus wel degelijk een belangrijke datum geweest te zijn, ook toen al.

Ergens heel logisch, en een beetje voorbarig van mij om, nu ik er zelf niets van wist, te denken dat het niets betekende, die datum.

Denk aan het boek van Erich Maria Remarque "Geen nieuws aan het westelijk front" ("Im Westen nichts Neues").

<t>Lezer100</t>
Laatst bewerkt doorLezer100.

Tijd voor maken pagina: 0.457 seconden