Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Michiel Klein Nulent - De tram van half zeven (debuut)

Lees meer
16 jaren 4 weken geleden #33624 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Dan vind ik nog dat het geen kwestie van durven is, maar de gemakkelijkste weg.

Ik vond het toch een goed boek, al kwam ik er niet zo snel in. Osman is inderdaad een slappeling, maar het meisje vond ik veel irritanter. Wat een egoïstisch kreng. Het is treurig dat Osman zo met zich liet sollen. Ongelooflijk! Maar goed, het is een verhaal en zulke mensen bestaan. Het is een goed opgebouwd verhaal en psychologisch overtuigend. Goed geschreven ook.

Wat de symbolen betreft: heeft niemand op je cursus aan het meel gedacht, Marjo? Dat noemt Osman notabene zelf als een symbool voor zijn leven of dood. Opvegen of bedolven worden.

De vergelijking met de film Nothing Personal klopt wel.
Laatst bewerkt doorberdine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 4 weken geleden #33626 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat meisje een egoïstisch kreng?? Goh, dat vind ik niet hoor. Zij is ook de weg kwijt.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 4 weken geleden #33630 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Die indruk had ik ook niet van het meisje... ze maakte toch dikwijls eten voor hem klaar? Ja het in zijn bed slapen en hem, nadat hij een hele nacht in de winkel gestaan had, zo vroeg wakker maken zou als egoïstisch gezien kunnen worden maar ik denk dat ze er gewoon niet over dacht, er niet bij stil stond...

Welke indruk had ik dan wel over het meisje... tja... een echte puber... vooral met haarzelf bezig.
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
16 jaren 3 weken geleden #33639 door marjo
Weer eens met Inge.

Lees meer
16 jaren 3 weken geleden #33641 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Dan heb ik alleen ervaring met andere pubers. En ja, de dingen die je noemt, noem ik egoïstisch. Alleen als het haar zo uit kwam wilde ze nog wel iets voor Osman doen.

Maar als jullie dat anders zien, wil ik wel accepteren dat ik een beetje wereldvreemd ben, hoor :D

Afgezien daarvan vond ik het absoluut geen prettig meisje en had ik tegen haar gedrag geprotesteerd. Maar zo is Osman niet, dat begrijp ik wel.

Van een meisje van 16, dat zo zelfstandig is als zij, mag je best wat volwassener gedrag verwachten, vind ik.
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
16 jaren 3 weken geleden #33642 door marjo
Nou Berdine, je kan niet verwachten dat een puber volledig volwassen gedrag laat zien. ( nou ja, kunnen wij dat wel?)In bepaalde opzichten zullen ze volwassen zijn, in andere niet. Zoals Inge zegt zijn ze meestal met zichzelf bezig, en dat is dit meisje ook wel. Maar ook weer niet helemaal. Ze verzorgt hem als hij ziek is, en doet ook andere dingen.

Wat meel als symbool betreft: men zag zowat op iedere pagina wel iets symbolisch staan, en meel zal vast wel genoemd zijn.

Tijd voor maken pagina: 0.451 seconden