Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Michiel Klein Nulent - De tram van half zeven (debuut)

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32746 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik kan me niets herinneren van de rat en de kikker. En vaag iets over de vleermuis. Zouden die dieren echt een betekenis hebben?

En werd Isis, Melek genoemd door Osman? Toch altijd lastig als je het boek niet meer hebt en het boek zelf een half jaar geleden gelezen hebt, de details ben je dan toch kwijt.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32750 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Daarom moet ik de boeken ook herlezen, ik zou me alleen de kikkers herinnerd hebben. Die worden tegen zijn raam gegooid, en later, na dat pak slaag, ziet Osman om zich heen heel veel kikkers. Dit is de enige keer dat we vonden dat er van enige symboliek sprake was. De rest vonden ook wij 'gezocht'.

'Osman is een vleermuis' Daar begint het boek mee, verder komt er geen vleermuis meer voor. En rat, zo werd hij als kind genoemd en zo noemt zijn ex hem. Niet bepaald bevorderlijk voor je ego, maar symbolisch???

Isis werd inderdaad Melek genoemd, en vooruit, dat wil ik dan wel als een vroege aanwijzing zien dat Osman het meisje niet aan zal raken. Dit komt al vroeg in het boek voor.

Maar: al met al is de cursus heel leuk, omdat degene die het leidt steeds een andere invalshoek vindt. We moeten dan gaan gra ven in het boek, en dat levert vaak onverwachte dingen op.

Nu die verhalen nog, dan hebben we ze alle vijf gehad.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32751 door dettie
Als ik in jouw plaats woonde was ik met je meegegaan denk ik, het lijkt me een inderdaad een leuke cursus.

Dettie

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32753 door marjo
Het boek van Rascha Peper dat we zochten is 'Oesters'. Iemand noemde ook de film 'nothing personal'. Gaat allemaal over eenzelfde thema: ships that pass in the night

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32754 door dettie
hee Oesters? Dat is toch dat verhaal met die oude man? Zij was ook een jong meisje maar had volgens mij wel een relatie met die man. Tenminste dat staat me nog bij. Zo shipperig was dat verhaal niet dacht ik, maar zeker weten doe ik het niet.

Dettie

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32756 door marjo
Wel shipperig, maar niet passing dus? Ik heb nu net dit boek van Peper niet gelezen meen ik. Ik weet niet meer dan dat het gisteren genoemd werd.

Tijd voor maken pagina: 0.467 seconden