Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Doeschka Meijsing - Over de Liefde (samenleesboek feb/mrt 09')

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27322 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ik moet er nog aan beginnen. Dat zal dus met gemengde gevoelens gebeuren. Het belooft niet veel goeds want ik ben ook allergisch voor zelfmedelijden. Gauw gekeken welke druk ik heb: Nou daar word ik niet veel wijzer van : "Eerste, tweede, derde, vierde, vijfde, zesde, zevende, achtste, negende, tiende en elfde druk" :shock: :shock: Wat is dat nou weer voor onzin?
Laatst bewerkt doorberdine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27323 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Dan heb je de 11 of 12e druk

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27328 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht
Deze keer doe ik niet mee met de discussie over het samenleesboek. Ik heb het boek wel gelezen, en uitgelezen, ongeveer een half jaar geleden, maar ik vond het een irritant boek!

Maar ja, smaken verschillen en het boek heeft een mooie literaire prijs gewonnen...

Jeannette

l
Laatst bewerkt doorjeanette.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27331 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Dit boek staat als volgende op mijn leeslijst; ben heel benieuwd!
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27332 door bos.h.m.
Beantwoord door bos.h.m. in topic over de liefde
Een prachtig boek.

Ik kan haast niet geloven dat dit een roman is. Het lijkt zo echt zelf meegemaakt, soms op het genante af, dat je denkt, nou, hou dat nou maar voor jezelf. Dus ik heb het niet erg afstandelijk kunnen lezen, je wordt steeds weer meegesleurd de diepte in. Knap, om zo te kunnen schrijven.
Laatst bewerkt doorbos.h.m..

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27333 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hallo bos.h.m.

Nou... er zitten ook wel degelijk autobiografische elementen in.

Het verhaal van Juta is gebaseerd op een werkelijke voorbije relatie.

In Vrij Nederland staat:

Uit haar eerdere proza, vooral de wonderschone kleine roman 100% chemie (2002), weten we dat bij Meijsings treiterige spel met het autobio­genre hoort dat zij zich toelegt op de adem van het onechte. Ook haar als autobiografisch gepresenteerde proza leest als pure fictie; op een wonderlijke manier lijken het heerlijke leugens, verzonnen verhalen.

Bij recensieweb staat:

Het boek Over de liefde, dat inmiddels al enkele weken in de top tien van de best verkochte boeken staat van de betere boekhandel, is de twaalfde roman van auteur Doeschka Meijsing. Het is bovendien een van haar eerste echt autobiografische romans. Daarmee onderscheidt Meijsing zich van vele auteurs. Menigeen begint een schrijverscarrière juist met autobiografisch getint werk.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.457 seconden