Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

A. den Doolaard - Wampie (samenleesboek aug/sep)

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24784 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
en uiteindelijk een "modern" mooi sprookje :) alles is aanwezig... de ridder op het witte paard, de boze oom, het mooie meisje en het happy end

inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24785 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Waarom zou een mens geen serieuze en een frivole kant kunnen hebben? Voor mij is die tegenstelling heel goed in te leven..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24789 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik zeg niet dat een mens geen frivole en serieuze kant kan hebben maar ik zie haar niet als zakelijke serieuze secretaresse en dan, bij wijze van spreken, dingen vertellen op die kindse manier van haar... het verschil is té groot in mijn ogen...

inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24792 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Ik ben gisteravond in Wampie begonnen en het pakte me meteen. Wat ik wel frappant vind is de wel zeer losse moraal die beschreven wordt in het begin. Als je dat afzet tegen de tijd waarin het boek is geschreven, dan verbaast me dat een beetje. Weet iemand hoe het boek indertijd is ontvangen? Was men geshockeerd?

Ik heb wel een beetje een ongemakkelijk gevoel bij wat Wampie in het begin van het boek doet: eigenlijk is het gewoon spijbelen en dat komt mede door de beschrijving hoe ze zich afmeldt op haar werk. En aan de andere kant is daar de gepassioneerde zoen met Dolf wanneer ze elkaar net een half uurtje kennen. Kind versus vrouw? Ben benieuwd naar de rest van het boek!

Joanazinha
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

• Onderwerp Auteur
17 jaren 10 maanden geleden #24793 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Wampie is zeker een meisje, jonge vrouw, dame, ... met vele kanten. Vind het verhaal ook wel vrij frivool voor die tijd.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24797 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Ik heb het boek uit en ik heb ervan genoten. Naast het hele kinderlijke dat Wampie tentoonspreidt, zie je toch ook het hele verstandige van een volwassen vrouw die weet wat ze wil en hoe ze het krijgen moet.

Het heeft inderdaad veel weg van de bouquetreeksboekjes, zeker die van de jaren 80, maar het is zo ontzettend leuk geschreven. Ik had alleen niet verwacht dat in die tijd zo'n soort boek geschreven werd; in mijn idee werden er alleen maar brave en/of stichtelijke boeken gedrukt. Leuke eye-opener!

Joanazinha
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Tijd voor maken pagina: 0.495 seconden