Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Per Petterson: Paarden stelen (samenleesboek oktober 2007)

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20359 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik heb dat andere boek niet uit gelezen, dus dat zit mij niet in de weg en ik had ook de indruk dat de twee vlak bij elkaar woonden..
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20360 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht

Dettie schreef : Ik weet alleen dat die Jon in het begin van het boek het meer op ging om naar huis te varen. Ik kreeg de indruk dat Trond en Lars nu heel dicht bij elkaar woonden. Dettie

Dat idee had ik ook. Tijdens een nachtelijke wandeling komen ze elkaar tegen; dus volgens mij wonen ze niet ver bij elkaar uit de buurt. Jon kan de buurman niet zijn, want die was al dood. En voorzover ik het mij herinner is Trond inderdaad in het oude huis van zijn vader gaan wonen.

Grappig, hoe details toch in het geheugen omhoog komen door over de opmerkingen na te denken.....
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20361 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ja dat klopt wel, dat Trond en Lars als ze oud zijn, dicht bij elkaar wonen. Zeer tot de verbazing van Trond, want die had een woonstek uitgezocht zo ver mogelijk van zijn verleden vandaan. In deze omgeving is sprake van een meer, het huisje van de zomer van 1948 lag aan een rivier. Daar woonde Trond en Lars (en Jon) ook in elkaars buurt. Jon vertrok, Lars nam de boererij over tot Jon terugkwam en zijn recht opeiste. Lars vertrok toen en heeft als woonplaats uitgerekend dat gehucht uitgekozen waar Trond als oude man komt te wonen.

Wie zegt dat Jon dood is, Joanazinha? Voor zover ik weet is dat alleen een mogelijkheid die Dettie opperde.
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20362 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht

berdine schreef : Wie zegt dat Jon dood is, Joanazinha? Voor zover ik weet is dat alleen een mogelijkheid die Dettie opperde.

O, in mijn idee is hij dood, maar ik weet niet (meer) hoe ik daarbij kom. En ik heb het boek niet meer in huis om het na te kijken da's jammer.
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20363 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Haha! We hebben allemaal verschillende ideeën in ons hoofd gekregen van dit boek. Het wachten is op iemand die het gaat lezen nà deze discussie gezien te hebben. Die kan dan mooi op al onze vraagtekens gaan letten. Ik heb het boek ook al teruggebracht. :?
Laatst bewerkt doorberdine.

Tijd voor maken pagina: 0.462 seconden