Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Frénk van der Linden - De steniging (debuut)

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15487 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
van Arie Storm heb ik de x files van de literatuur gelezen.

Een boek dat te lezen valt als een soort 'handboek'; voor eenieder met schrijfambities. In de verschillende essays wordt ingegaan op het geheim van de literatuur, waarbij aspecten als stijl, plot, compositie en vertelperspectief van verschillende romans ter sprake komen

staat er bij de vpro.

Voor mij was dat niet zo, het was OF iets was héél goed OF iets was héél slecht. Erg zwart-wit allemaal...

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15490 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
Ja, die indruk (Arie Storm, zwart-wit) krijg ik ook. Het boek van Van der Linden wordt helemaal de grond ingeboord. Typisch een reactie van een (would-be) schrijver die denkt dat hij de enige is die weet hoe literatuur geschreven moet worden.
Laatst bewerkt doorPetraO..

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15492 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht

Typisch een reactie van een (would-be) schrijver die denkt dat hij de enige is die weet hoe literatuur geschreven moet worden.

Ik heb de indruk, dat dat binnen het literatuurwereldje wel vaker gebeurt.... Tja, en wat zegt dat dan over de definitie: Literatuur?

Des te belangrijker om je daar niet door van de wijs te laten brengen of je te laten ontmoedigen iets zelf te lezen. Met nog steeds de mogelijkheid, dat wat de een geweldig vindt, voor de ander waardeloos blijft. Gelukkig maar.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15500 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Maar Storm is niet de enige die afkraakt..

Ik zal de andere ook nog even op proberen te zoeken. Vanavond.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15505 door marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15511 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Er lopen critici rond die zich al verheerlijkend in de handen wrijven en denken ha, even een debutantje kraken! Eens even kijken hoeveel beginnersfouten hij maakt en of hij zich ambiteus (lees prententieus) opstelt dan branden we hem of haar helemaal af.

En dat is niet bepaald een nieuw verschijnsel. In de 19de eeuw waren critici dandys waarvan er meerdere heel erg gevreesd werden. Het krijgen van een slechte recensie, hoe onterecht ook, kon zelfs meteen het einde van een schrijvers - toneelcarriere betekenen. Hun pennen werden ook steevast gedoopt in vitriool!
Laatst bewerkt doorRoel.

Tijd voor maken pagina: 0.428 seconden