Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Frénk van der Linden - De steniging (debuut)

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25252 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja je hebt gelijk, niemand is negatief over dit boek.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25258 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Een enkeling wel hoor. Eentje heeft het niet uitgelezen en een ander noemt het vrouwonvriendelijk. Waar ik het overigens helemaal niet mee eens ben!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27389 door Tresoula
Beantwoord door Tresoula in topic Re: bericht
Eindelijk 'De Steniging' gelezen.

Ik vind het een heel goed verhaal. Helaas was ik te laat om de negatieve recensies in het Parool te kunnen lezen. Ik heb de hele lijst Boeken daar nagekeken, maar ik kon het niet terug vinden.

Ik ben het in ieder geval niet eens met de opmerking, dat het taalgebruik niet goed is. Het verhaal komt uit het (verwarde) brein van een jongvolwassene. Welke taal verwacht men dan? Het is zeker verre van MSN-taal, wel moderne tienertaal.

Voor mij is het overduidelijk, dat ze in verwachting is van haar vader.

De zin helemaal voorin het boek (heeft zoiets ook een naam?) zegt, denk ik, ook veel over het verhaal: 'Men wreekt zich altijd in het leven, alleen meestal niet op de personen die schuldig zijn.'

Haar moeder heeft haar verlaten, haar vader heeft haar herhaaldeljk op een andere manier in de steek gelaten. Het halfzusje, dat steeds door haar pantser heen wist te komen, gaat dood.

Zelf neemt ze wraak op de vriend Dennis, die haar adoreert, laat hem smeken, laat zich niet zien, belt niet. En uiteindelijk neemt ze wraak op haar grote liefde, die het misschien wel in z'n hoofd zal halen haar te verlaten.

Het kind van haar vader zal ze zeker niet kunnen houden. Beter nu zelf afstand doen, voordat het kind haar ooit zal verlaten, zoals alle anderen in haar leven hebben gedaan.

Ik vind het ook heel knap, dat een man in het hoofd van een jonge vrouw kan gaan zitten en van daaruit deze problemen beshrijft.

Blij dat ik het boek heb gelezen.
Laatst bewerkt doorTresoula.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27395 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Zo'n zin voorin, heet dat niet een motto?

Voor mij was dit de winnaar van de debutantenprijs!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27396 door Tresoula
Beantwoord door Tresoula in topic Re: bericht
Nou, ik ben blij, dat ik daarover niet hoefde te beslissen. Van de Bruidsvlucht heb ik ook genoten.
Laatst bewerkt doorTresoula.

Tijd voor maken pagina: 0.481 seconden