Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #22147 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
De mogelijkheid van een eiland van Houellebecq barst van de se.x en ik vind het een prachtig boek, een van de beste die ik ooit heb gelezen.

Maar in Zomerhitte is alles gekunsteld en er met de haren bijgesleept. Je moet nooit oude schrijvers het boekenweekgeschenk laten schrijven. De film is alleen gemaakt voor de kassa en heeft net als het boek geen enkele inhoud van betekenis. Blijkt ook uit de reacties.

Mooi weekend, Pieter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #22149 door Bep
Beantwoord door Bep in topic Re: bericht

PieterW schreef : De mogelijkheid van een eiland van Houellebecq barst van de sex en ik vind het een prachtig boek, een van de beste die ik ooit heb gelezen.

Maar in Zomerhitte is alles gekunsteld en er met de haren bijgesleept. Je moet nooit oude schrijvers het boekenweekgeschenk laten schrijven. De film is alleen gemaakt voor de kassa en heeft net als het boek geen enkele inhoud van betekenis. Blijkt ook uit de reacties.

Mooi weekend, Pieter

Die van Houellebecq ga ik nog lezen. Zomerhitte vond ik wel lekker weglezen. Ik denk niet dat het commercieel uitgebuit wordt.
Laatst bewerkt doorBep.

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #22150 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Pieter schreef : De film is alleen gemaakt voor de kassa en heeft net als het boek geen enkele inhoud van betekenis.

Je hebt de film toch niet gezien? Of wel? Nu breng je me aan het twijfelen.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #22157 door marjo

Dettie schreef : De film is alleen gemaakt voor de kassa en heeft net als het boek geen enkele inhoud van betekenis.

Je hebt de film toch niet gezien? Of wel? Nu breng je me aan het twijfelen.

Dettie

Dettie, ik heb aan de recensies, de commentaren op TV en mijn niet zuinige vooroordelen genoeg om niet naar deze flop te gaan. De film werd uitsluitend gemaakt om de se.xscènes die erin zitten en men heeft nog wat meer geweld toegevoegd omdat het verhaal zeer dun was. Wat de boekenweekgeschenken betreft staan die van de vrouwen, met name die van Hella Haasse en Anna Enquist, ver bovenaan omdat vrouwen er i.h.a. niet van houden zich ergens van af te maken.

(Augment bij de film: En men heeft expres een exhibitioniste van BNN ingehuurd om daar wat jongere kijkers vandaan te halen.)

Allemaal een gezellige, witte Pasen!

Pieter

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #22160 door marjo
Wat ik nietwil nalaten te zeggen dat ik De zwaardvis van Hugo Claus ook een heel goed boekenweekgeschenk vond. Maar dat is al weer lang geleden. Dat van Wolkers was wel het slechtste van de laatste tien jaar. En dat men daar dan uitgerekend een film van moet maken toont aan dat de Nederlandse film even in een dal zit.

Pieter

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #22162 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
De boekenweekgeschenken Woede van Salman Rushdi en Gala van Ronald Giphart vond ik persoonlijk eigenlijk erger. Zomerhitte was ook geen topper maar het lijkt me ook moeilijk om met een boekenweekgeschenk iedereen tevreden te stellen.

Het is maar net waar je van houdt denk ik.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.568 seconden