Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19664 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
"De Franse wiskundige" van Tom Petsinis kan me niet bekoren. De samenvatting van het leven van Evariste Galois zou zijn (volgens een site) passie voor wiskunde, revolutionair elan en op twintigjarige leeftijd gedood in een tragisch duel.

Die passie voor wiskunde is me wel duidelijk intussen. Ze wordt je door de strot geramd namelijk. Dagdromen en visioenen over wiskunde als de nieuwe godsdienst, het weerstaan van de verleiding van een vrouw dankzij het verheven doel van de wiskunde, blablabla. Het revolutionair elan is ook net iets te sterk aanwezig, het moet momenteel nog ontwikkeld worden, maar het kan me niet boeien. En op zijn tragische dood ga ik niet wachten. Op naar een ander boek!

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19936 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Poppy Shakespeare, vreselijk...daar heb ik nog geen drie pagina's van gelezen, wat een taal daar gebezigd wordt, ik wil dat niet lezen..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19938 door marjo
En nog een, die ik vanmiddag mee had genomen om verder te lezen. "de verstotene"van Naima El Bezaz.

Op pgina 80 verklaar ik het voor gezien. Het gaat over een vrouw die door haar vriend aan de kant wordt gezet en dan losslaat. Seks, drugs en uitgaan in Amsterdam. Af en toe refereert ze aan een trauma in haar jeugd, maar daar komt verder maar niets over. Ik heb geen zin om verder te lezen..het duurt me te lang. Als het al iets zou worden.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19940 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Vond je Turks Fruit ook niets Marjo? Van het boek wordt gezegd 'De verstotene is Turks Fruit voor Marokkaans Nederland'.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19944 door marjo
Eigenlijk is dat te lang geleden om het echt te kunnen zeggen, ik heb het wel gelezen, maar ben geen Wolkers fan. Mede door zijn taalgebruik ja.

Met maar 80 gelezen pagina's van het een en een ver verleden voor het ander, kan ik dus niet vergelijken.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden - 18 jaren 7 maanden geleden #19945 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik moet eerlijk bekennen dat ik Turks fruit niet gelezen heb maar wel meerdere keren de film gezien heb. Die vond ik prachtig.

Dettie
Laatst bewerkt 18 jaren 7 maanden geleden doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.358 seconden