Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #22414 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hier staat nog een kort verslagje van dat boek Marjo.

oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=299

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

18 jaren 3 maanden geleden #22417 door
Beantwoord door in topic Re: bericht

Marjo schreef : www.leestafel.info/boekenarchiefGH/productssimple1.html

Hier vind je een verslag van mij en een van Petra. Kun je alsnog een besluit nemen.

Bedankt Marjo

Ik denk dat ik maar niet meer verder lees. Wat me opvalt is dat zowel Petra als jij niet veel over die vrij langdurende escalerende ellende na die besnijdenis schrijft. Maar dat vond ik al te veel worden

Hg. Pieter

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden - 18 jaren 3 maanden geleden #22530 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik kreeg Norman Mailer in handen, het boek over Hitler "Kasteel in het woud' heet het. Wat een verschrikkelijke zeurpiet is die Mailer! Ik dacht echt dat het de moeite waard zou zijn, maar als het na honderd pagina's nog maar alleen gaat over wie met wie gaat en ook nog hoe..nee, kan dit dikke boek lekker terug naar de bieb.
Laatst bewerkt 18 jaren 3 maanden geleden doormarjo.

18 jaren 3 maanden geleden #22532 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Bedankt Marjo, weer één minder van de 2000 die ik nog moet lezen :)

Pieter

Lees meer
18 jaren 1 maand geleden #23138 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik kreeg een boek in handen waar men erg lovend over was:

"we moeten het even over Kevin hebben" van Lionel Shriver.

Dit zegt de flap:

Nadat haar bijna 16-jarige zoon op zijn highschool acht mensen heeft vermoord, kijkt zijn moeder in brieven aan haar man terug op diens kindertijd in een poging een verklaring voor zijn gedrag te vinden.

Waarom stond het me tegen? Eerst al de vorm, brieven aan de man, met een zelfbeklagerig toontje. Ik kreeg het idee dat ze kost wat kost de schuld niet bij de opvoeding wilde leggen terwijl ze tegelijk dacht dat het daar toch ook wel aan zou liggen. Ze is tekort geschoten.

Deze subjectieve toon irriteerde me. Misschien had ik het verhaal wel boeiend gevonden als het verhaal gewoon in de onpersoonlijk vorm verteld zou zijn. Maar dit, nee, weg met dat boek.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 1 maand geleden #23145 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

Ik ga op zoek naar een ander boek van hem..

Ik vond Heldenjaren van hem érg mooi, over een student die tussen de studie en het échte leven eigenlijk alleen maar toeschouwer is, en niet aan de echte wereld wil beginnen.

Ik lag toen ik het las plat in bed na het herstellen van een operatie, en die vage tussenwereld die het boek beschrijft sloot precies aan bij hoe ik me voelde,

dus ik accocieer het erg met die tijd, ik zou het eigenlijk nog een keer moeten lezen.

Groeten

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Tijd voor maken pagina: 0.461 seconden