Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Nieuw aangeschaft

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden - 20 jaren 5 maanden geleden #3663 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Gisteren gekregen van Cavendish, zomaar!

De vos was de jager

In een Roemeense stad merkt een jonge onderwijzeres aan kleine maar macabere signalen dat zij wordt bespioneerd door de geheime dienst van dictator Ceaucescu.

Op subtiele wijze weet de Duitstalige Roemeense Herta Müller de onuitsprekelijke angst en dreiging die het leven onder een dictatuur kenmerken, in woorden te vangen. En hoewel ten slotte de dictator valt, blijkt daarna niets wezenlijks veranderd in Roemenië: de vos is de jager gebleven...

De 27e stad - Jonathan Franzen

De stad uit de titel, St. Louis (Missouri, U.S.A.), krijgt een nieuwe politiechef: S. Jammu, voorheen politiechef van Bombay. Niet alleen is zij een vrouw, maar ze is ook nog uiterst ambitieus en intelligent. Ze begint met een aantal helpers een plan te ontwikkelen dat de hele stad aan haar voeten moet brengen; ze is zo populair dat niemand kan geloven hoe sluw ze bezig is haar netten te spannen. Slechts één man kan ze niet vangen: de projectontwikkelaar Martin Probst. Dus zet ze zich ertoe zijn omgeving te slopen: ze vervreemdt hem van zijn dochter, laat zijn vrouw ontvoeren, en zet zijn werkomgeving onder pressie. Een scherpe roman over praktijken op de grens van het toelaatbare (en vaak ruimschoots daaroverheen).

Bernadet
Laatst bewerkt 20 jaren 5 maanden geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3664 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
He wat leuk., de vos en de jager....die heb ik ook.

Mooi boek!!!

Van Franzen wil ik steeds nog eens wat lezen. Ben benieuwd.

En zomaar cadeau is natuurlijk helemaal leuk!!!!!

Groetjes,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3665 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

En zomaar cadeau is natuurlijk helemaal leuk!!!!!

Ja hij moest naar Alkmaar voor overhemden en kwam natuurlijk ook met boeken thuis! Hij mag vaker naar Alkmaar :D

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3667 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Wat leuk voor jou, Dettie!

Ben echt niet jaloers, grmpf :mrgreen: !

;) ;) ;) .

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3668 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat doe ik nou ook altijd, misschien niet voor overhemden, maar voor wat ook...en nooit kan ik de verleiding weerstaan..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5908 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Vandaag aangeschaft:

- Een aangename postumiteit: De brieven van Herman de Coninck (ben ik heel erg blij mee.

- A thing of beauty. De bekendste gedichten uit de wereldliteratuur, verzameld door Menno Wigman en Rob Schouten.

Heel mooi gebonden uitgave met links de oorspronkelijke tekst en rechts de vertaling.

Wat daarin tegenvalt, is dat ik heel veel van die gedichten al heb (meer dan de helft schat ik). Maar ja, ik had het besteld. Het is overigens een prachtig boek!

En tatataaa! Een ontdekking:

- Roberto Juarroz: Verticale poëzie

Deze Argentijnse dichter is in 1995 overleden. Al zijn bundels hebben dezelfde titel (van I tot XIV). Ik hoefde maar 2 gedichten te lezen en was meteen verkocht.

Jullie horen er zeker nog van!

En vorige week al "De mooiste van Emily Dickinson".

Denk dat ik maar even stop met boeken kopen...

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Tijd voor maken pagina: 0.551 seconden