Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Nieuw aangeschaft

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden - 20 jaren 11 maanden geleden #3538 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
nee ze antwoordt pas na het weekend, ze wacht altijd even op meerdere liefhebbers. Ik heb het ook gevraagd dus ALS ik het krijg, wat er niet in zit, dan krijg jij het natuurlijk ook van me.
Laatst bewerkt 20 jaren 11 maanden geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3540 door Eric
Beantwoord door Eric in topic Re: bericht

Marjo schreef : Lees jij die boeken ook allemaal Eric?

Ik probeer ze allemaal wel te lezen, Marjo. Ik lees ongeveer 100-120 boeken per jaar. Maar soms krijg/koop ik er meer, maar wie weet.... als ik 150 jaar oud zou worden en mijn ogen goed blijven..... 8) :?

Thrillers, Fantasy, Literatuur én de kans op gratis leesexmplaren: www.ezzulia.nl/
Laatst bewerkt doorEric.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3542 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
dan red je het nog niet...er komen er immers steeds meer bij?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3589 door Eric
Beantwoord door Eric in topic Re: bericht
Weer een paar nieuwe fantasy boeken die ik heb mogen verwelkomen in mijn boekenkast..... Al was het maar om het gelijk van Marjo te bewijzen :P

= Douglas Adams: Het Transgalactisch Liftershandboek (Deel 1 in een trilogie van vijf delen) (Fantasy/SF)

GEEN PANIEK! Dit is geen déjà vu! Vijfentwintig jaar geleden verscheen Douglas Adams' 'gestoorde' roman, die uitgroeide tot een bestseller. Nu wordt deze cultklassieker in een herziene vertaling opnieuw uitgebracht.

Het verhaal is inmiddels legendarisch:

Op een donderdag tegen lunchtijd wordt de aarde vernietigd om plaats te maken voor een hyperruimtesnelweg. Voor Hugo Veld, wiens huis die ochtend al gesloopt werd, is de maat vol. Maar helaas is zijn weekend nog maar net begonnen, net als zijn reis door ruimte, tijd en bestsellerdom. Gelukkig heeft hij één houvast:

HET TRANSGALACTISCH LIFTERSHANDBOEK. Met als belangrijkste tip: GEEN PANIEK!

= Robin Hobb: De Thuiskomst (Het Rijk van de Ouderlingen) (Fantasy)

Tien jaar na haar Nederlandse debuut met De boeken van de Zieners, is Robin Hobb in de lage landen onbetwistbaar de populairste schrijfster van oorspronkelijke fantasy-romans.

In het kader van dit tienjarig schrijversjubileum verschijnt De thuiskomst, een mini-roman die, naast een intrigerend verhaal met veel sfeer en aangrijpende momenten zoals alleen Robin Hobb die kan weergeven, een tip van de sluier oplicht over Overgangsritueel, het eerste deel van de trilogie De boeken van de Zoon van de Krijger.

= Tanith Lee: Schaduw van IJs (Boek 1 van De LeoWulf Trilogie) (Fantasy/SF)

In een wereld gevangen in een apocalyptische ijstijd, vol bevroren jungles en besneeuwde woestijnen, wordt prinses Safee weggestuurd om te trouwen met de leider van een barbarenstam. Als deze sterft bij de geboorte van hun kind wordt ze uit de stam gestoten.

Ze weet echter te overleven en ziet haar zoon Leowulf in slechts een paar jaar tijd opgroeien tot een volwassen man met goddelijke krachten. Uiteindelijk trekt hij de wijde wereld in om te ontdekken wie hij is. Het wordt een tocht van vele veroveringen en evenveel gevaren.

Schaduw van ijs is een episch heldenverhaal, stevig geworteld in de Griekse tradities en geschreven in Tanith Lee’s rijke en evocatieve proza. Ze schetst een wereld vol heroïek, exotische culturen en gedenkwaardige personages, zoals alleen Tanith Lee dat kan.

= Sarah Micklem: Gift van het Woud (Fantasy)

Vuurdoorn is haar leven als sloofje van hooggeboren heren zat. Na een onstuimige nacht in de armen van krijgsheer Galan besluit ze hem te volgen op zijn weg om zich aan te sluiten bij het leger van de koning.

Veel geluk brengt haar besluit haar echter niet; Vuurdoorn moet zich tot het uiterste inspannen om het hoofd boven water te houden.

Ze wordt hierin bijgestaan door een goddelijke gave die haar in staat stelt vrouwen van dienst te zijn. Al doende leert ze goed van kwaad, eer van verraad en gerechtheid van wraak te onderscheiden. En langzaam, heel langzaam, voelt ze haar krachten toenemen…

= Sean Russell: Het Ene Koninkrijk (Boek 1 van de Zwanenoorlog) (Fantasy)

Vanuit de Vallei der Meren gaan een paar jonge handelaren met een vracht oeroude artefacten scheep. Hun zoektocht naar fortuin, langs de Rivier de Wynnd, voert hen naar vreemde en angstwekkende landen. Ze ontmoeten buitengewone mensen, zijn getuige van onvergetelijke gebeurtenissen en doen een ontdekking die hun leven op zijn kop zal zetten.

Want de wereld is veel complexer dan de avonturiers ooit hadden kunnen denken. In de nasleep van een verschrikkelijke oorlog dreigt het voormalige koninkrijk teruggeworpen te worden in de duistere middeleeuwen. De lange schaduwen van het verleden zijn de politieke troebelen en familievetes van het heden...

Thrillers, Fantasy, Literatuur én de kans op gratis leesexmplaren: www.ezzulia.nl/
Laatst bewerkt doorEric.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3590 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja hooooooooo nou Eric! Daar kan niemand tegenop! ;)

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3596 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Nee, hè..daar kunnen wij "gewone lezers" niet tegenop..

Scan jij die plaatjes steeds in, Eric? en dan typ je alles over, of is dat ook knip- en plakwerk?

Ik lees wel fantasy, maar ik denk dat deze mij even niet trekken..

Ik kwam overigens bij iemand die bijna het boek 'Uur van de Wolf', van James Patterson uit had, en hoewel dat een heel ander boek was als 'ontrafeld verleden' had hij min of meer dezelfde kritiek als ik: Het verhaal is te makkelijk, er is geen diepgang, bevredigt niet echt..
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.526 seconden