Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Nieuw aangeschaft

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3402 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht

En... de Slegte... daar moet ik gewoon met oogkleppen op en een hele grote boog omheen lopen. Maar het is zo gek ik sta altijd ineens binnen, hoe dat nou kan? Knipoog/Wink

Waarom? Koop je dan teveel?

Onlangs is er een filiaal van de Slegte in Leeuwarden geopend, ik heb er al even rondgekeken (had helaas reden tot haast) en ik kan me voorstellen dat het moeillijk is om met minder dan vijf boeken die winkel uit te gaan.

Ik zag daar bijvoorbeeld - schrik niet - een stapel hardcover editie's van de verzamelde werken van Shakespeare in het oud Engels voor maar 7,95 :shock: .

Maar de tweede hands boeken vind ik er wel wat aan de dure kant, hoewel het aanbod ruim is, goed gesorteerd en er echt juwelen van boeken tussen zitten. Ik zag WF Hermans, Renate Dorrestein, Louis Couperus, etc. en heb niet eens goed kunnen kijken. De prijzen liggen er echter wel hoog, voor tweedehands boeken, ze weten daar echt wat een boek waard is.

Heel anders is de kringloop, in Bergum bijvoorbeeld, haal ik morgen 'De graaf van monte Christo'. Een vriend van me vind dat een fantastisch boek, en wees me erop.

De prijs?.... 1€!

Volgens mij worden de boekenprijzen daar met een weegschaal bepaalt :P .

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3406 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik vind de Slegte een heerlijke winkel en inderdaad kom ik altijd wel weer met een paar boeken voor een leuk prijsje naar buiten.

Ja bij de Slegte zal de prijs wat hoger liggen maar het zijn ook vaak splinternieuwe boeken die overgebleven zijn, die daar liggen. Dat wil niet zeggen dat het slechte boeken zijn alleen is daar geen media-aandacht aan besteed of geen reclame voor gemaakt. Vaak vind je er juweeltjes van boeken tussen.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3418 door Eric
Beantwoord door Eric in topic Re: bericht

Annagien schreef : Op mijn verlanglijstje staat bovenaan het tweede deel van "de Dromers" van David Eddings....komt binnenkort uit denk ik.

Is al uit zelfs....

Thrillers, Fantasy, Literatuur én de kans op gratis leesexmplaren: www.ezzulia.nl/
Laatst bewerkt doorEric.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3421 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht

Eric schreef : Op mijn verlanglijstje staat bovenaan het tweede deel van "de Dromers" van David Eddings....komt binnenkort uit denk ik.

Is al uit zelfs....

Lijkt me ook een mooi boek. Ik heb een tijd gehad dat ik alleen maar fantasie romans las, o.a. boeken van David en Leigh Eddins.

De dromers moet ik dus zeker nog een keer lezen. Ik geloof dat mijn 'fantasie-moeheid' bijna over is.

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3422 door Eric
Beantwoord door Eric in topic Re: bericht
Ik heb een viertal mooie fantasy titels mogen toevoegen aan mijn collectie nog te lezen boeken....

= Deborah Chester: De Bokaal (Derde Boek) (Fantasy)

Theresa: de twijfelende aanstaande bruid; Gavril: de verwende prins met duistere ambities; Alexeika: een prinses die vecht tegen de koning; Dain: voorbesteld tot grootste daden.

Dain, half mens, half Elf, heeft ontdekt dat hij de rechtmatige koning van Neder is en niet zijn oom, die de troon op onrechtmatige wijze heeft verkregen en het volk van Neder tiranniseert. Dain heeft gezworen dat hij de Bokaal van het Eeuwige Leven zal vinden. Met deze bokaal kan bij Vrouwe Theresa genezen, de liefde van zijn leven. Maar Theresa is beloofd aan Prins Gavril, zijn grote rivaal. Op zijn wanhopige queeste ontmoet hij Alexeika, rebel en paardendief, die hem belooft zich volledig voor zijn zaak in te zetten. Samen moeten ze niet alleen de gevaren van de reist trotseren, maar ook de moordenaars ontwijken die gestuurd zijn door de koning...

= Ian Irvine: Duister is de Maan (Deel 3 van de Sage van de Spiegel) (Fantasy)

In oeroude tijden werd de Weg tussen de Werelden verbrijzeld, waarna Santh een strijdperk werd van vreemde rassen. Die strijd eindigde met de verbanning van Rulke de Verrader. Diezelfde Rulke leeft echter nog en dorst naar wraak.

Llian en Karan zitten vast in de vreemde dimensie waarover Rulke heerst. Alleen hij kan de poort naar Santh openen, maar Karan is doodsbang voor hem. Op Santh probeert men wanhopig die poort te verzegelen voordat Rulke doorbreekt. Als ze daarin slagen, kunnen Karen en Llian nooit meer terug...

= Chris Wooding: De Vloek van Alaizabel Gray (Fantasy)

Temidden van de donkere straten van Londen loert een onvoorstelbare verschrikking. Gruwelijke dingen schuilen in het Oude Kwartier. Wie 's nachts de straat op gaat, is een gemakkelijke prooi voor de wolven en moordenaars die de kronkelige straatjes teisteren, of voor nóg dodelijker wezens...

Maar niets is gevaarlijker dan het kwaad in vermomming. De ogenschijnlijke rijkdom en liefdadigheid van de hoogste kringen vormen een dekmantel voor een monsterlijk verbond dat een bedreiging vormt voor de hele mensheid. En het middelpunt ervan is de beeldschone, kwetsbare, mysterieuze Alaizabel Cray...

= Chris Wooding: Gif (Fantasy)

Gif is altijd koppig en geneigd tot tegenspreken. Dus wanneer ze ontdekt dat haar babyzusje is gestolen door de elfen, besluit ze de Elfenheer zelf op te zoeken om haar terug te halen. Maar dat blijkt niet gemakkelijk. Gif belandt in een wereld van intriges, waar een sinistere groep halfgoden samenzweert om de Hiërophant ten val te brengen. Want de Hiërophant, de heer der heren, schrijft weer, en zijn pen zal over ieders lot beslissen...

Met alleen haar vernuft en haar vrienden om haar te helpen, moet Gif de dodelijke Elfenheer weerstaan, haar zusje redden en een complot verstoren dat het einde van de mensheid kan betekenen. Wat haar wacht, gaat verder dan ze ooit had kunnen verzinnen...

Thrillers, Fantasy, Literatuur én de kans op gratis leesexmplaren: www.ezzulia.nl/
Laatst bewerkt doorEric.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3423 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Koop je al die boeken Eric?

Ik wilde dat ik het me kon veroorloven, zovéél boeken...

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.471 seconden