Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Nieuw aangeschaft

Lees meer
21 jaren 1 week geleden #3312 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Kijk dat zijn DE verjaardagen, in stilte vieren en toch kado's. Perfect toch?

bernadet

die benieuwd is hoe jij Siebelink vindt
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 1 week geleden - 20 jaren 5 maanden geleden #3317 door dettie
Naar aanleiding van het Shakespeare-thema

Al sinds 1946 vindt elke zomer in het Openluchttheater in Diever een opvoering van een toneelstuk van Shakespeare plaats. De laatste jaren worden deze stukken vertaald door en in de regie van Jack Nieborg op de planken gezet. Deze nieuwe vertalingen krijgen veel bijval in de pers. Reden voor Uitgeverij Passage om deze tekstedities uit te gaan brengen, te beginnen met de aflevering van 2004. Het boek krijgt een uitvoering met een omslag met flappen, waarop de rolverdeling wordt vermeld.

Timon is rijk, vrijgevig en heeft dus veel vrienden. Tot op een kwade dag hij meer schulden dan bezittingen blijkt te hebben. Ineens blijken die vrienden hem niet te kunnen en willen ondersteunen. Verbitterd verlaat Timon Athene.

Première: 13 augustus 2004, Openluchttheater Diever.

ISBN 90 5452 120 1 / 96 pagina's / € 14,90

omslag: Myrthe Heuzinkveld en..

William Shakespeare: Driekoningenavond (vertaling Jack Nieborg)

Iedereen in Driekoningenavond is verliefd. Op zichzelf, op de drank, op een hersenschim, op een overleden broer, op een onbereikbaar iemand, op een verklede seksegenote, soms lijkt het op de liefde zelf, In ieder geval op de verkeerde en dus worden ze afgewezen, komen ze voor schut te staan, voelen ze zich dwaas en belachelijk.

Hertog Orsini is verliefd op gravin Olivia, maar zij moet hem niet en bovendien rouwt zij om de dood van haar broer. Hertog Orsini sturt zijn knecht Cesario om Olivia van zijn liefde te overtuigen. Cesario is echter het meisje Viola, dat tijden een schipbreuk gescheiden is van haar tweelingbroer Sebastian en op het strand aanspoelde.

Er wordt geduelleerd, er wodrt gehuwd, foute personen beschuldigen elkaar van ontrouw en ondankbaarheid, maar een komedie zou geen komedie zijn zonder goed einde.

Bernadet
Laatst bewerkt 20 jaren 5 maanden geleden doordettie.

Lees meer
21 jaren 6 dagen geleden #3346 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht
Ik heb 3 boeken gekocht:

1. Boekje van een suspense schrijfster, met een intervieuw, drie korte verhalen en een 'voor-publicatie' (whatever that may be)

2. Boekje van een scandinavische misdaad schrijfster.

3. Boekje van Gerard Reve:

"De lezer zal misschien opwerpen, dat mijn betoog de grens van het geoudehoer nadert, of zelfs al overschreden heeft. Er is niets tegen geoudehoer, zolang er maar Gods zegen op rust [...]".

In zijn brievenboek Op weg naar het einde vond Gerard Reve de toon die hem tot de meest geciteerde schrijver van Nederland zou maken. In een beeldende stijl, die veel is geïmiteerd maar nooit is overtroffen, geeft hij zijn visie op godsdienst, marxisme en homoseksualiteit.

Deel 6 van De Leeslijst boekenserie van De Volkskrant

Vooral zijn visie op godsdienst vind ik goed. De meester van de bijtend venijnige spot en godslastering! Heerlijk.

3 boeken dus, voor maar 15€!

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Lees meer
21 jaren 6 dagen geleden #3347 door dettie
Heb je ook titels Hendrik?

En Reve is mijn grote favoriet maar eh... godslastering, dat doet hij juist niet. Hij is oprecht gelovig maar wel op zijn manier. Daar heb ik al eindeloze discussies over gevoerd *zucht*. (Ik begin niet wéér over het ezelproces waar iedereen mee aan komt dragen) maar gelovig is hij zeer zeker en zal niet gauw tot godslastering over gaan.

De humor van Reve vind ik uniek en ja er zit veel sarcasme in en dat vind ik heerlijk om te lezen.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 6 dagen geleden #3348 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht

Bernadet schreef : Heb je ook titels Hendrik?

En Reve is mijn grote favoriet maar eh... godslastering, dat doet hij juist niet. Hij is oprecht gelovig maar wel op zijn manier. Daar heb ik al eindeloze discussies over gevoerd *zucht*. (Ik begin niet wéér over het ezelproces waar iedereen mee aan komt dragen) maar gelovig is hij zeer zeker en zal niet gauw tot godslastering over gaan.

De humor van Reve vind ik uniek en ja er zit veel sarcasme in en dat vind ik heerlijk om te lezen.

Bernadet

Hij werd Rooms Katholiek, maar daarvoor was hij toch fel en overtuigd een atheist?

Hoe dan ook, zolang hij maar spot met de dogma's van de kerk. Overigens hoef ik het niet eens te zijn met ironische spot om ervan te kunnen genieten.

Titels, ja, ik zal ze even opzoeken ....

*Maak kennis met de koningin van de suspense: Karin Slaughter'

*Voortvluchtig Karin Alvtegen

*'Op Weg Naar Het Einde', Gerard Reve

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Lees meer
21 jaren 5 dagen geleden #3350 door compactweb
Beantwoord door compactweb in topic Re: bericht
Eigenlijk doe ik het nooit, vertellen wat ik koop, omdat ik daar geen zin in heb. Maar vandaag maak ik een uitzondering vanwege de goede zaken. Vijf schitterende teksten voor vijf Euro, zoals daar zijn:

Albert Camus - De vreemdeling, Paul Rodenko - Gedoemde dichters, Dylen Thomas - Onder het melkwoud, Louis Paul Boon - Mijn kleine oorlog en tenslotte C. Giedion-Welcker - Paul Klee (Een inleiding tot zijn kunst).

Groet,

Wouter
Laatst bewerkt doorcompactweb.

Tijd voor maken pagina: 0.479 seconden