Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

het verschil tussen Proza en Poëzie

• Onderwerp Auteur
18 jaren 4 maanden geleden - 18 jaren 4 maanden geleden #21442 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Nee ,het gaat hier niet over dissonante symfonie.

Pieter las Pessoa en kwam op het idee Manja de vraag te stellen,

omdat ze een zeer rechtstreekse schijfster is,maar dat geldt niet voor haar ene boek ,maar ook mijn leven achter onzichtbare tralies en uit de spelonken van mijn ziel en croisade van een croiset waar we vast aan hebben kunnen ruiken.

Het gaat over taal als communicatiemiddel ,we leren lezen en met dat

lezen kunnen we weer meer leren .

Lezen kunnen we met ons allen tegelijk,spreken niet.

Maar na het lezen kun je samenspreken.

Kom leestafelers wat vinden jullie meng je er in Tiba,Leni,Rutger,Pieter doet het al,Dettie dus,die wel reageert maar niet

op de inhoud.Plinius.Grada,wat voor namen kom ik nog meer tegen ?

Actie,daar lijkt me de leestafel het uit"gelezen" medium voor!

Lousie Bamberg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Onderwerp Auteur
18 jaren 4 maanden geleden #21443 door

Manja schreef : Niet eens ,het gaat niet over dissonante symfonie.

Het gaat over ,wat belangrijker is het geschreven of het gesproken woord.

Communicatie.

Manja

• Onderwerp Auteur
18 jaren 4 maanden geleden #21444 door
En vooral ook Wil een actieve deelneemster ,er moeten er toch meer

zijn!

louise

• Manja-Croiset
  • Onderwerp Auteur
18 jaren 4 maanden geleden - 18 jaren 4 maanden geleden #21445 door Manja-Croiset
Beantwoord door Manja-Croiset in topic Re: bericht
Het is inderdaad een algemenere discussie,of hij op deze pagina thuis hoort,weet ik niet,maar inderdaad niet specifiek bij dissonante symfonie.

Manja

en bedankt Louise men is ( ik heb niet te klagen) niet actief op de leestafel.Ik krijg net een mail over het 400.000 lid van de leestafel,nou dat is niet te merken,misschien lezers alleen en geen mensen die willen/

durven reageren.

AARZEL NIET ZOU IK ZEGGEN ,ELKE MENING IS BELANGRIJK NIET DE

EEN MEER DAN DE ANDERE.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21446 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
haha nee geen 400.000e lid maar bezoeker! Dat is wat anders. 400.000 leden zou een droom zijn!

We hebben 484 leden, waaronder veel schoolkinderen en inschrijvers die eenmalig iets willen melden. En verder zijn er inderdaad veel meelezers zoals bleek toen ik de vraag aan de leden stelden of ze de nieuwsbrief nog op prijs stelden. Ze waarderen Leestafel erg, willen graag lid blijven maar of geen tijd, schroom etc. maakt dat ze liever blijven meelezen in plaats van reageren.

En deze oproep staat er vandaag pas op, ik denk dat niet iedereen onmiddellijk reageert. Persoonlijk kan ik ook niet altijd meteen reageren, er zijn ook andere items waar ik aandacht aan moet besteden.

Zoals de kinderboeken, non-fictie, literatuur, nieuws. andere dichters, de site en het archief bijhouden etc.

Als ik heel eerlijk moet zijn dan vind ik dit geen discussie wat bij het item poëzie past. Het is inderdaad een algemene discussie.

Het klinkt een beetje hokjesgeestachtig maar, zoals ik al eerder opmerkte, er zijn leden die niet op het poëzie-item komen zoals Marjo, berdine, Inge, Roel.

Wil en tiba zijn niet altijd in de gelegenheid om te reageren.

Vandaar mijn voorstel het bij het boek te plaatsen om meer reacties te krijgen.

Maar als er meer reacties gewenst zijn dan is het waarschijnlijk nog beter dit onder 'diversen' te plaatsen. Misschien dat dan meer mensen reageren.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

• Onderwerp Auteur
18 jaren 4 maanden geleden #21448 door
Misschien kunnen we de discussie nog wat uitbreiden. Pessoa heeft namelijk ook een uitgesproken opvatting over het verschil tussen poëzie en proza. Dat las ik vandaag. Als jullie willen geef ik zijn argumenten, zeg maar waar. Dan kunnen we dus discussiëren over verbale communicatie, poëzie en proza.

Pieter

Tijd voor maken pagina: 0.433 seconden