Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema mei 2018 - Voor en achter de geraniums (thema BLOEMEN, STRUIKEN, PLANTEN)

8 jaren 1 maand geleden #86413 door
Ziet er uit als een leuk boekje. De katten op de omslag doen me denken aan het werk van Rosina Wachtmeister.

www.rosina-wachtmeister-shop.de/Porzella...zen/Einzelne-Katzen/

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 1 maand geleden #86417 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema mei 2018 - Voor en achter de geraniums
Welk boekje bedoel je Renate? Ik ben even de weg kwijt geloof ik. (zonnesteek? haha)

Dettie

8 jaren 1 maand geleden #86421 door
Het lavendelboekje. Kijk maar:

www.bol.com/nl/p/zusje-lavendel/10010040...lvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Trouwens wel vreemd dat het maar 24 pagina's heeft.

Lees meer
8 jaren 1 maand geleden #86423 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema mei 2018 - Voor en achter de geraniums
O ja, dank je.

24 pagina's is wel gebruikelijk. Je hebt in kinderboeken voor jonge kinderen (prentenboeken) 24, 27, 32 en 48 pagina's.

Wachtmeister ken ik, ik heb een beker met een kat die door haar gemaakt is. Die gebruik ik altijd.

Dettie

8 jaren 1 maand geleden #86424 door
Op zich is 24 pagina's voor een kinderboek natuurlijk niet vreemd, maar als ik dan lees dat er veel brieven in voorkomen, dan lijkt 24 pagina's ineens wel kort.

Lees meer
8 jaren 1 maand geleden #86426 door dettie
Koraal en geraniums

Adriaan van Dis

Dit is een deel uit de reeks 'Literaire Juweeltjes'.

De kapitein recht zijn rug en neemt het roer over, hij draait zich even om naar de passagiers achter hem, zijn epauletten zwellen tot aan zijn oren – aan zoveel strepen mogen wij ons toevertrouwen. Het schip trilt van ongeduld, een laatste ruk en we koersen met volle kracht recht op het koraalrif af. Door strak over zijn schouders te kijken en denkbeeldig mee te sturen, kan ik mijn zeeziekte redelijk bedwingen... en dus zoek ik met de kapitein een gat in het woeste witte hek dat om het eiland buldert: een doorvaarbare geul in het koraal, uitgesleten door het zoete rivierwater van het eiland.

Het boekje bevat twee verhalen: 'Schateiland' en 'Geraniums', die eerder in respectievelijk 'Elegance' (oktober 2003, jrg. 60, nr. 10) en 'In geuren en kleuren. Schrijvers over bloemen' (Gianotten, Amsterdam 2003) stonden.

In "Schateiland onderzoekt Van Dis of de inhoud van de avonturenromans die hij in zijn jeugd verslond overeenkomt met de werkelijkheid van Tahiti en het door Jacob Roggeveen op de kaart gezette Maupiti. Hij gaat ook naar Hiva Oa, waar Paul Gauguin en Jacques Brel vlak naast elkaar begraven liggen.

In "Geraniums" lezen we hoe de ouders van Van Dis deze bloemen volgens de leer van Rudolf Steiner kweekten. De kleine Adriaan perste het sap uit de bloemen om er eau de cologne voor zijn zusje van te maken. Veel later komt hij de bloemen weer tegen op een tropisch eiland...

ISBN 9789085160847 | Hardcover | 42 pagina's | B for Books | 2006

Afmeting 10,5 x 15,5 cm

Tijd voor maken pagina: 0.456 seconden