Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema mei 2018 - Voor en achter de geraniums (thema BLOEMEN, STRUIKEN, PLANTEN)

Lees meer
8 jaren 1 maand geleden #86372 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema mei 2018 - Voor en achter de geraniums
En daar zou je mij absoluut niet blij mee maken, ik houd niet van orchideeën.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

8 jaren 1 maand geleden #86373 door
Tja, smaken verschillen. M'n moeder hield niet van duizendschoon en ik wel.

Lees meer
8 jaren 1 maand geleden #86375 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema mei 2018 - Voor en achter de geraniums
Ik hield ook niet van orchideeën tot ik er een cadeau kreeg en er steeds maar bloemen en knoppen bleven komen, toen kreeg ik er lol in. Maar zelf zal ik toch niet gauw zo'n plant kopen. Ik hou meer van een beetje wild en orchideeën zijn nogal statig vind ik. Maar toen ik ze had vond ik het mooi.

Sanseveria vind ik ook niet mooi, dat 'doet' te weinig. Het staat er maar te staan, andere planten zie je bloeien of bladeren krijgen enz, dat vind ik leuk.

Dettie

8 jaren 1 maand geleden #86377 door
Dat is wel het nadeel van orchideeën, ze ogen nogal kunstmatig, maar ja, geldt dat ook niet voor anthuriums? Helaas zijn die van mij allemaal overleden. Er staan dus bloempotten met bruine restanten van anthuriums op m'n vensterbank. Zonder wordt het helemaal zo kaal.

Lees meer
8 jaren 1 maand geleden #86381 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema mei 2018 - Voor en achter de geraniums
Je kunt ook nieuwe planten kopen :D Bij Jumbo 2 voor 5 euro.

(Beetje schot voor open doel, sorry, ik kon het niet laten)

Dettie

8 jaren 1 maand geleden #86382 door
Ik weet het, ik weet het. Ik moet er gewoon eens tegenaan lopen. Een tijd geleden had de Lidl goedkope anthuriums, maar toen dacht ik er natuurlijk niet aan om ze te kopen. En ik moet leren beter voor m'n planten te zorgen.

Met de orchideeën is het gemakkelijk. Gewoon iedere week een keer een half uur in de gootsteen, gevuld met een laag water zetten en sinds eind augustus 2011 ben ik maar een orchidee kwijtgeraakt.

Tijd voor maken pagina: 0.568 seconden