- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Marjo schreef : Heb je zelf al eens ooit een poging gedaan?
Ik accepteer de specifieke stijl van Dante, hij is nu eenmaal geen schrijver van deze tijd, maar je wordt doodmoe van zijn verwijzingen naar mensen en gebeurtenissen die je als lezer van nu nauwelijks kent. Ik heb Griekse en Romeinse mythologie gehad op school, en de bijbel, dat lukt ook nog wel, maar de politiek uit die tijd..daar snap ik niets van. Me erin verdiepen is teveel gevraagd (daarom was ik zo blij met de begeleiding van Jom, die veel verduidelijkte), en als je dit alles bijeen neemt: het is erg vermoeiend om Dante te lezen..
Bernadet schreef : Het is ook de herhaling van steeds hetzelfde patroon. Dante komt in de volgende 'kring' heeft een gesprekje met de aanwezigen en gaat weer verder.
Wat Marjo zegt is inderdaad zo. Je weet te weinig van de geschiedenis om Dante echt goed te kunnen volgen. Evenmin weet ik weinig van de klassieken. Het merendeel lees ik Dante met een vinger tussen de bladzijden waar de toelichtingen staan en dan ga ik gauw naar Leestafel om Joms toelichting te lezen, wat erg prettig is!
Ik zou zeggen probeer het eens Roel! (we houden je wel bezig hoor)
Bernadet
Jom schreef : Hoe langer je leest hoe wijzer je wordt...,
is dat niet het doel van alle literatuur, Rotor ?
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen