Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema januari 2016 Nog een BERG te lezen

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #72279 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema januari 2016 Nog een BERG te lezen
Nou... het idee is van berdine, ik ben niet zo origineel als zij.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #72280 door dettie
De vliegende berg

Christoph Ransmayr

De vliegende berg vertelt de geschiedenis van twee broers die tegen beter weten in op zoek gaan naar de laatste witte vlek op de kaart van de aarde: een pas ontdekte, reusachtige en nog niet eerder door mensen beklommen berg in het oosten van Tibet. Deze fysieke en filosofische zoektocht voert hen vanuit het zuidwesten van Ierland via Chinese nomadenstammen naar het belegerde land van Kham.

Het duistere en woeste karakter van extreme landschappen - in dit geval de Himalaya - is voor Christoph Ransmayr een dankbaar thema, aan de hand waarvan hij zijn verhaal vertelt over broederliefde, strijd en de onvermijdelijke dood: slechts één van de twee broers zal van de berg terugkeren. Aan de rand van de beschaving vinden Ransmayrs personages zichzelf en dringen zij door tot in het diepste wezen van de werkelijkheid. De vliegende berg is de persoonlijkste roman van Ransmayr tot nu toe.

Christoph Ransmayr werd in 1954 in Roitham, Oostenrijk geboren. Hij studeerde filosofie en etnologie in Wenen, waarna hij als cultuur-reporter en schrijver werkte voor verschillende tijdschriften en kranten.

ISBN: 9789044609769 | Paperback | 312 pagina's |Uitgeverij Prometheus | juli 2007

Vertaald door Hilde Keteleer

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #72281 door dettie
Citaat van de dag

Men beklimt een berg omdat die er is, en ik schrijf omdat er papier is en er schrijfmachines zijn.

E. Constant Sr.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #72282 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: thema januari 2016 Nog een BERG te lezen
De vliegende berg is een prachtig boek, een goed voorbeeld van een boek dat poëtisch én boeiend is en bovendien vaart heeft. Ransmayr is een van mijn favoriete schrijvers.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #72283 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: thema januari 2016 Nog een BERG te lezen

Marjo schreef : Ik ben heel benieuwd naar de titels van deze maand! Hoe kom je op het idee...

Dat weet ik ook niet, Marjo. Het valt me gewoon in. Ik zat een beetje voor me uit te turen, nou ja, ik kon niet zo ver voor me uit kijken, er lagen wat boeken in de weg.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #72286 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: thema januari 2016 Nog een BERG te lezen
Ha ha! Ja, zo worden de beste ideeën geboren.

Ik ken die Ransmayr helemaal niet. Maar ik weet ook niet of dit boek iets voor mij is.

Tijd voor maken pagina: 0.599 seconden