Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema maart 2015 - De WEG naar leesplezier

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66186 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema maart 2015 - De WEG naar leesplezier
Citaat van de dag

Oude mensen zie je langs de weg staan face-liften.

Johan Anthierens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

11 jaren 3 maanden geleden #66189 door
Dit lijkt me weer een interessant boek, voor m'n steeds groeiende leeslijstje.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66234 door dettie
De weg naar Wellville

T.C. Boyle

Ook in het begin van deze eeuw zijn er genoeg mensen, die fanatiek bezig zijn met een gezond en streng dieet en alles wat daar bij hoort.

In die tijd komt één kuuroord sterk in de mode. Iedereen, die het betalen kan, gaat naar dit beroemde sanatorium, kortweg het 'san' genaamd, van Dr. Kellog, de man van o.a. de cornflakes. Hij predikt niet alleen een speciale eetwijze, maar is ook een fervent tegenstander van alcohol en seks. Hij heeft wel een aantal aangenomen kinderen. Met een van hen, zijn pleegzoon, ontstaat een conflict, dat met de jaren alleen maar groeit in heftigheid. Daarnaast zijn rond het z.g. sanatorium de nodige charlatans bezig, die ook mee willen delen met de winstgevende activiteiten rond de dieetrage.

De figuren in deze roman zijn (soms zelfs meer dan) levensecht. Het overdreven gezondheidsfanatisme wordt op de hak genomen en het gehele verhaal blijft, dank zij de levendige beschrijvingen van de soms bizarre situaties en personen, tot het einde boeien. In de omslag is duidelijk het bekende pak cornflakes te herkennen, normale druk.

(Biblion recensie, H. de Jong.)

ISBN 9789025408114 Paperback 428 pagina's Atlas Contact januari 2001

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66235 door dettie
Citaat van de dag

Een wegenkaart legt uit hoe je moet rijden, maar niet hoe je haar weer op moet vouwen

G.M. Clarke

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66236 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: Thema maart 2015 - De WEG naar leesplezier
Haha, dat is een leuke, daarom koop ik tegenwoordig maar wegenatlassen in boekvorm!

11 jaren 3 maanden geleden #66240 door
Het handigst vind ik wegenatlassen met een spiraal, of ringen, vooropgesteld dat het een goede binding geeft. Ik heb er ook een waarbij er steeds meer pagina's loslieten, zodat ik 'm uiteindelijk in 2 ringbanden heb gedaan.

Tijd voor maken pagina: 0.460 seconden