Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema november 2011 - Elke dag een dag

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41333 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema november 2011 - Elke dag een dag
Ik heb pas iets gehoord over dit boek, op de radio. Knap dat ze dat gedaan heeft, mij lukt het niet...en ik lees toch veel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41336 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema november 2011 - Elke dag een dag
Nou mij lukt dat ook niet. Haar enige beperking is dat het boek niet dikker dan 2,5 cm is.

Ik moet er ook niet aan denken om zo fanatiek te moeten lezen. Ook al lees ik er 3 per dag dan toch wel uit vrije wil en niet omdat ik dat móet van mezelf.

Dettie

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41342 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Thema november 2011 - Elke dag een dag

Marjo schreef : Nou dat dacht ik dus ook..hoe kom je er op Berdine?

Nou je neemt gewoon een woord of twee tegengestelde woorden: Het had nu ook "dag en nacht" kunnen zijn. En dan ga je kijken of er voldoende fatsoenlijke boeken van te vinden zijn. Als je dan voldoende van "dag(je)" vindt, kun je de "nacht" nog voor een andere keer bewaren.

Er komen dagelijks tig boektitels voorbij, die ideeën laten oppoppen. Neem nou een van de genomineerden voor de Ako: Bittere bloemen van Jeroen Brouwers. Zou ik zo weer een thema kunnen hebben: "Zoet, zuur, zout en bitter.

Is toch niet moeilijk? De echte moeilijke zijn de inhoudelijke thema's. Dat is veel meer zoekwerk. Dat is leuk voor af en toe, maar elke maand", dat kost te veel tijd.

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41346 door dettie
Een boek per dag

Nina Sankovitch

Sinds het overlijden van haar oudste zus op 46-jarige leeftijd wordt Nina Sankovitch overmand door verdriet, zorgen en schuldgevoel. Ze ontfermt zich over haar ouders, zorgt voor haar vier zoons en rent maar door om alles uit het leven te halen wat haar zus moest missen.

Wanneer ze zelf 46 wordt, neemt ze een besluit: ze stopt met hollen en begint met lezen. Een heel jaar lang zal ze iedere dag een boek lezen en zullen echtgenoot, kinderen, drie katten en de berg vuile was even moeten wachten.

Recensie Bilhovense Boekhandel:

Een grijpende titel, een boek per dag: dat klonk mij als muziek in de oren. Ik moest dit boek haast wel lezen, zeker toen ik las waar het boek over gaat . Elke dag één boek lezen en dat een heel jaar lang, dat is wat schrijfster Nina Sankovitch werkelijk heeft gedaan. Het was een persoonlijk project dat ze is aangegaan nadat ze inzag dat ze het verdriet om de vroege dood van haar zus niet letterlijk kon ontlopen.

Dus nestelde ze zich in haar paarse leesstoel. Ze plande het allemaal heel praktisch; boeken niet dikker dan 2,5 cm, ze las waar ze zin in had (van klassieke literatuur tot ‘pulp’, van non fictie tot SF) en van élk boek zou ze een recensie posten op haar boekenblog. Het lezen werd een jaar lang haar onbetaalde baan. Simpel. In de praktijk pakte het een béétje anders uit, aangezien ze een gezin heeft van vier kinderen en natuurlijk van alles in de soep liep. Het vergde veel discipline, maar ze heeft het jaar voltooid. Lees verder, www.libris.nl/?leestips=7442

ISBN 9789047202165 Paperback 222 pagina's | Artemis & Co | juni 2011

Vertaler Susan Ridder

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41347 door dettie
Citaat van de dag

"Ook zonder haast gaat een dag snel voorbij."

Bergman

Nederlands dichter (ps. van Aart Kok) (1921-2009

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41354 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema november 2011 - Elke dag een dag
Toch Berdine, ik heb ook wel eens gezocht en ik werd er gek van. Je moet immers alles hebben: een beschrijving, een plaatje en liefst ook nog een beetje beschikbaar.

Ik weet dus wel zeker dat Dettie blij is met jou!

Tijd voor maken pagina: 0.369 seconden