Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema oktober 2005 - magie, mythen, mystiek, rituelen enz.

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4733 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Citaat 4 oktober

Druiden waren Keltische 'wijze mannen', die optraden in Gallië en Britannia. Zij organiseerden religieuze rituelen met o.m. offers voor de goden, waren onderlegd in geneeskunst, astronomie, het verklaren van voortekens enz. en onderwezen de religieuze traditie. Hun cultusplaatsen bevonden zich in eikenwouden.

De druïden werden door de Romeinse keizers Tiberius en Claudius in de 1e eeuw n.C. uit Gallië verdreven, waarop zij naar Britannia vluchtten, en naar Ierland waar zij nog tot in de 5e-6e eeuw n.C. bleven bestaan.

had ik dit citaat geplaatst? Volgens mij wel, maar ik heb zoveel gezien over druiden dat ik niet meer weet of ik deze nou geplaatst had.
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4734 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Ik denk het wel, Bernadet.

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden - 20 jaren 9 maanden geleden #4735 door dettie
Citaat 2 oktober

Les in Gaelic

zin: Is minic a bhris beal duine a shron

Uitspraak : iss min/ick a vrish bale dinn/ih a hrone

betekenis: Many a time a man's mouth broke his nose

Hier staan nog veel meer zinnen in gaelic

groups.msn.com/cerridwenscauldron/jouwwebpagina22.msnw
Laatst bewerkt 20 jaren 9 maanden geleden doordettie.

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4736 door dettie
Keltische symbolen over de boom stond ergens tussendoor geschreven en ik vind dat teveel werk om weer op te zoeken, ik heb toen vrij lang naar een korte verklarende tekst gezocht.

bernadet

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4738 door Sharleen
Beantwoord door Sharleen in topic Re: bericht

rotor schreef : Dat klopt niet helemaal wat je hier over heksen zegt, Sharleen. Er zijn twee soorten heksen: de zwarte heksen en de witte heksen. De zwarte heksen houden zich bezig met zeer duistere zaken, maar de witte heksen zijn de goede, die een diepe band met de natuur onderhouden (de witte bezweren de boze geesten, terwijl de zwarte juist boze geesten oproepen) en zoals je als zei verstand hebben van kruidenmengels en op genezen uit zijn. De zwarte heksen willen juist alleen maar ziek maken. Ondanks het feit dat er tegenwoordig vaker aandacht aan heksen (heks kan zowel een vrouw als een man zijn zoals je terecht opmerkt) wordt besteed, vinden de meeste rituelen toch in het verborgene, buiten de openbaarheid plaats. Ik geef ze geen ongelijk, er wordt al genoeg nonsens over heksen verspreid.

Gisteravond kon ik mijn oren niet geloven toen er een ex-heks bij Andries Knevel was aan het vertellen over haar heksenbestaan. Aan de ene kant genoot ze ervan, terwijl aan de andere kant beweerde dat ze helemaal naar de duisternis, naar het occulte werd ingetrokken.

Ze was nu Christen geworden en is een persoonlijke kruistocht tegen heksen begonnen. Ze scheerde bijna alle heksen over een kam en ik wist niet wat ik hoorde toen ze de boeken van Harry Potter satanische krachten toeschreef en zei (net zoals de nieuw Paus al eerder dit jaar deed) dat dit kinderen tot duistere rituelen aanzette. Dat kinderen door het lezen van zulke boeken toverdrankjes op school zouden brouwen en helemaal in het occulte verderf zouden storten. Ze waarschuwde ouders die hun kinderen toestonden zulke boeken te laten lezen.

Natuurlijk, wie zich verdiept in oerkrachten en energieën die komt er wel achter dat dit gebieden zijn waar de moderne mens weinig kaas van gegeten heeft en moet oppassen dat er hij niet in verstrikt raakt, maar dat kinderen het lezen van bv de Griezelbus aan zou zetten om zelf contact met het occulte maken is grote kul. De fantasie van kinderen worden door zulke spannende boeken op gang gebracht. Maar het is een momentopname, daarna gooien ze zich weer op een ander boek.

Hallo rotor,

mijn verhaal over heksen was dan ook enkel gericht op de heks die de naam waardig is. De namen, witte of zwarte heksen vind ik persoonlijk overbodig. Trouwens, wordt er niet eerder gesproken over 'witte' en 'zwarte' magie dan over witte en zwarte heksen ? Maar eigenlijk is er maar 1 'soort' heks en of magie!!!

Het is aan de heks zelf of hij/zij het op een positieve of op een negatieve manier gebruikt. Voor mij is iemand die zich heks noemt maar er echter misbruik van maakt geen waardige heks. Want heksen denken altijd goed na over wat ze zeggen en of wat ze doen. Zoals ik al vertelde; doe wat je wil, zolang je niemand schaadt. want heksen geloven alles wat zij doen op de een of andere manier weer bij henzelf terugkeert. Het doel van een heks is (helpen, helpen, helpen) en nog steeds verzamelen van kruiden voor geneeskundige middeltjes.

Weten te relativeren is kiezen tussen wat wel en wat niet van wezenlijk belang is.
Laatst bewerkt doorSharleen.

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4742 door dettie
Citaat 6 oktober

Basilicum (Mars, vuur): rijkdom en voorspoed

Basilicum in je zakken trekt geld aan.

Een vrouw kan haar bovenlijf instuiven met

verpoederde basilicum om haar man trouw te houden.

Jeneverbes (zon, vuur)

beschermd de drager tegen ongeluk.

De bessen kunnen gedroogd worden geregen om een

geliefde aan te trekken. kan gebruikt worden bij

antidiefstal spreuken en bij de deur geplant worden

tegen dieven.

Meer kruiden en plantenwijsheid

Klik hier

www.marnegebied.nl/heksenkruiden.htm

Tijd voor maken pagina: 0.385 seconden