Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema december 2009 - Theater en film

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31447 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ha ja, bij mij is het ook héél lang geleden, zo'n 20 jaar toch wel denk ik.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31455 door dettie
Pinkeltje - Het verhaal van de film

Dick Laan

De beroemde geleerde Pinkel baron Krikhaar is al vier weken lang verdwenen. Daarom reizen Pinkeltje en zijn vrouw Pinkelotje met een luchtballon naar Dick Laan.

Misschien kan hij hen helpen bij hun speurtocht. Maar de beide Pinkels weten niet dat er intussen in Pinkeltjesland de vreselijkste dingen gebeuren. Prinses Pinkelilly en Pinkeldame Akeleitje zijn gevangen genomen door twee mensenboeven. Als prins Pinkelbert en de poortbewaker dat in de gaten krijgen, verstoppen ze zich snel in de bagage van de boeven. Ze hopen dat ze de Pinkelvrouwen kunnen redden. Uiteindelijk komt Pinkeltje te weten waar Krikhaar is; hij zit in Nederland, opgesloten in het laboratorium van een professor. Dan ziet Pinkeltje tot zijn grote schrik dat er nóg vier Pinkels bij hem zijn. Wat kunnen Pinkeltje en Pinkelotje nu uitrichten tegen grote mensen? Zal het hun lukken de Pinkels te bevrijden? Lees zelf maar!

ISBN 9789026992162 Hardcover 112 pagina's | Unieboek | september 1999

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31456 door dettie
Citaat van de dag

"Als je dit verhaal al eerder hebt gehoord, hou me niet tegen, want ik hoor het graag nog eens."

Groucho Marx

Amerikaans acteur (1895-1977)

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31460 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Pinkeltje heb ik wel gelezen.. en voorgelezen, en nog meer voorgelezen. En er staat dus ook een hele rij Pinkeltjes boven. Maar een film? Nooit gezien!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31461 door dettie
Deze film was met:

met: Aart Staartjes (Pinkeltje), Wieteke van Dort (Pinkelotje), Bob de Lange (meneer Dick Laan), Paul Meyer (dikke Leo van der Kal), Sacco van der Made (Troelstra), Lex Goudsmit (pinkelbaron Krikhaar), Ab Hofstee (poortbewaarder Ponkel), Will van Selst (prins Pinkelbert), Emmy Lopes Dias (pinkeldame Akeleitje), Jorrit Stellema (prinses Pinkelilly), Ferd Hugas (professor Ludwig von Cleve), Onno Molenkamp (taxichauffeur), Riet Wieland Los (verkoopster), Eddy Harmsen (douanebeambte)

premiere 29 juni 1978

zie www.radiodrama.nl/dvd15.htm

en hier zie je screenshots van de film www.kindertv.net/bioscoopfilms/2337-pinkeltje

Dettie

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31466 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
In die tijd had ik nog geen (kleine) kinderen, dus vandaar dat ik dat gemist heb. Denk ik.
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.407 seconden