Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema augustus 2009 - Zomer

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29508 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Citaat van de dag

"Verspil de uren overdag niet met te luisteren naar wat je 's avonds kunt lezen."

Sir William Osler
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29513 door dettie
Zomer in blauw

Lisa Samson

Ondanks een nieuwe vloer, een nieuwe keuken, een zwembad, denk ik elk jaar weer, als ik de balans heb opgemaakt: ik ben gemaakt om grotere dingen te doen. Maar ik houd zo van mijn spullen...

Heather Curridge heeft een prachtig huis aan een meer, een lieve zoon, haar man heeft een goedbetaalde baan – en toch voelt ze zich ongelukkig. Ze vraagt zich af wat er mis met haar is. En dat beginnen de mensen in haar omgeving zich ook af te vragen.

Maar dan ontmoet ze door een wonderlijk voorval twee oude dames en een humeurige non die een daklozenopvang leidt. Heather besluit hen te helpen bij het opknappen van het opvanghuis.

Na een zomer vol hilarische gebeurtenissen en hard werken is de keuze duidelijk voor Heather: wil ze haar oude comfortabele leventje voortzetten... of gaat ze zich inzetten om anderen te helpen?

Soms moet je een beetje gek worden om te ontdekken welk doel je leven heeft.

ISBN 9789058040404 Paperback 335 pagina's | Plateau | februari 2009

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29514 door dettie
Citaat van de dag

"Wanneer je erop uittrekt om te gaan schilderen probeer dan alles wat je voor je ziet te vergeten; een boom, een huis, een veld, of wat dan ook. Denk alleen: hier is een blok blauw, daar een rechthoek roze, daar een streep geel, en schilder het precies zoals het er voor jou uitziet, de exacte kleur en vorm."

Claude Monet

Frans impressionistisch schilder (1840-1926)

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29526 door dettie
Denk Zomer groenten!

Auteur: Marc Declercq

Recepten: Frank Fol

Na 'De Handleiding' en 'de lente' is Denk Groenten! Zomer het derde deel in een reeks van vijf boeken. Hoe maak je gebrande vla van paprika? Ui konfijten? Hoe moet je snijbiet zuren? Antwoorden op deze vragen krijg je in stap voor stap groentestrips. Frank Fol, de Groentekok, toont 30 bereidingen met je groenteoogst uit de zomer. 10 groentesoorten waaronder snackkomkommer, aziatische pluksla, patisson, gele en paarse wortel uit je eigen tuin spelen de hoofdrol in 30 bereidingen van aperitiefhapjes, frisse salades, pasta's, voor- en hoofdgerechten al dan niet met vis of vlees in de bijrol.

Bij elk gerecht geeft Frank Fol een culinaire tip en een wijntip. Een diëtiste berekent de verrassend lage caloriewaarden per portie. De selectie van eenvoudige, feestelijke en verrassende recepten werden opgetekend door Marc Declercq en gefotografeerd door Tony Le Duc.

ISBN 978-90-81293-14-3 Harde kaft 96 pagina's |Minestrone | april 2009

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29527 door dettie
Zomerkleren

zijn bijna alles

maar dan

met je sokken uit

Loesje

Tijd voor maken pagina: 0.443 seconden