Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema augustus 2009 - Zomer

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29380 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Nostalgie vandaag...had ik die albums nog maar!
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29382 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Dat was alweer gisteren Marjo en ik ben vergeten de tekst hier te plaatsen. druk druk met de debutantendag. Dus te snel het themaboek geplaatst.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29383 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ha, en ik was gisteren inderdaad niet op de site, en eergisteren ook niet. Dus ik had het niet eens door.

En dan nog, het hindert niet toch?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29387 door dettie
Zomer

Verkade-album

Op initiatief van de firma Verkade & Comp te Zaandam verscheen in april 1906 het eerste deel, LENTE, van een zo succesvolle reeks verzamelbums over de Nederlandse natuur, dat nu zonder overdrijving geconstateerd kan worden dat een nationaal cultuurmomenten vormen, waarin liefde voor en kennis van de natuur en artistieke vormgeving op ideale wijze harmoniëren.

Recensie(s)

NBD|Biblion recensie

Facsimile-uitgave van de bekende Verkade-albums over de vier jaargetijden: Lente, Zomer, Herfst en Winter; oorspronkelijk verschenen in de jaren 1906-1909. Tussen de tekst van Jac. P. Thijsse (1865-1945), in feite één van de grote voorlopers van het milieubewustzijn staan pentekeningen van L.W.R. Wenckebach; daarnaast de 144 kleurenplaatjes naar aquarellen van dezelfde kunstenaar plus Jan van Oort en Jan Voerman Jr. De losse plaatjes worden door de N.B.D.-binderij ingeplakt. De tekst staat in de 1e persoon enkelvoud of meervoud en de lezer/luisteraar wordt als kind rechtstreeks aangesproken. Vanaf ca. 9 jaar, maar tevens interessant voor volwassenen vanwege de vele duidelijke informatie over de natuur.

Ik kwam de beschrijving weer tegen Marjo

Dettie

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29388 door dettie
De zeventiende zomer van Maurice Hamster

Laure Van den Broeck

Maurice Hamster, kortweg Mo, is zeventien en woont met zijn moeder in het Amerikaanse gehucht Graynes. Het is zomervakantie, en veel valt er niet te beleven. Wanneer op een avond de raadselachtige Dean bij Mo's huis verschijnt, worden de lange, zwoele zomerdagen plots een stuk spannender. Mo en Dean worden vrienden, maar wie is Dean eigenlijk, en wat voert hij allemaal in zijn schild? De ene ramp volgt de andere op, en tijdens de stroomversnelling van gebeurtenissen neemt Mo geen enkele verstandige beslissing. De zomer blijkt in elk geval heel wat minder saai te zijn geworden dan hij had verwacht. Een boek dat de lezer raakt, geschreven in een sterke stijl en een krachtige taal.

ISBN 9789044810844 Paperback 258 pagina's | Uitgeverij Clavis | mei 2009

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29389 door dettie
Citaat van de dag

"Het is moeilijk iemand die een afwijkende mening is toegedaan voor een verstandig mens te houden."

Jean de Boisson

Tijd voor maken pagina: 0.698 seconden