Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema augustus 2023 - Leestafel struint langs buren, buurten en wijken

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105954 door dettie
Er wordt deze maand elke dag een nieuw boek geplaatst over het thema Peter.

De ene keer gaat het boek inhoudelijk over het thema, de andere keer is het alleen de titel van het boek dat verwijst naar het thema.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

2 jaren 11 maanden geleden #105955 door
Dus je kunt alleen maar uit de boeken kiezen die worden voorgesteld?

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105956 door dettie
Buurtgeluiden

Martin Bril

"Laatst werd ik op straat aangehouden door twee leuke agentes. Ze waren bezig met hondencontrole. Zo¿n gevoel had ik al _ mijn hond blafte vanaf het moment dat hij de dames in het vizier kreeg. Het is een eenkennig dier, moet u weten, en ze blaft naar alles wat een uniform draagt.

Goed.

Of ik twee zakjes bij me had om eventuele boodschappen van de hond op te ruimen, wilde de eerste agente weten. Er kwam een kekke vlecht onder haar hoedje vandaan. Ik had daar graag even aan getrokken, maar ja _ daar was het moment niet naar. Gelukkig had ik twee zakjes bij me, eentje voor de drol op de heenweg, en de andere voor de drol op de terugweg. Ze wilde de zakjes zien, de agente, nog streng ook _ heerlijk vind ik dat."

Martin Bril reisde stad en land af voor zijn columns en was altijd onderweg, maar hij begon en eindigde zijn dagen altijd in de buurt van zijn eigen huis, waar hij de omliggende huizen en hun bewoners net zo liefdevol en soms genadeloos observeerde als hij dat met de rest van het land deed. Buurtgeluiden geeft een prachtig beeld van een buurt in beweging, maar ook van Martin Bril zelf.

ISBN 9789044616699 | Hardcover | 126 pagina's | Prometheus | 1 september 2010

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105957 door dettie
Citaat van de dag

Zelfs de rosse buurt kan niet zonder Windows.

Auteur onbekend

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105958 door dettie

PMotte schreef : Dus je kunt alleen maar uit de boeken kiezen die worden voorgesteld?

Hoi Peter,

Vroeger hadden we samenleesboeken, toen werd er elke maand een boek gekozen uit door Leestafelleden opgegeven titels, maar helaas gebeurt dat niet meer.'

De boeken die nu geplaatst worden, zijn themaboeken. Elke maand is er een nieuw thema en daar zoek ik themaboeken bij. Als je een nieuw thema weet dan hoor ik het graag. Alleen plaats ik geen thrillers (is een aparte site voor), romannetjes of erotische boeken.

We hebben al wel heel veel thema's gehad.

De thema boeken gelden als tip of aandachtspunt, in de winkels krijgen veelal dezelfde boeken grote aandacht en wij geven zo ook andere boeken aandacht.

Dettie

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105959 door dettie
Het zusje van de buurvrouw

Margot Vanderstraeten

Hoe dicht moet je komen om de barsten te zien voor iemand uit elkaar valt?

Louis en Zaida zijn buren. Hoewel beide twintigers al meer dan een jaar naast elkaar wonen, hebben ze geen contact. Tot een lekkende waterleiding daar verandering in brengt. De tongen komen los, maar over hun privéleven zijn ze beiden erg gesloten. Zaida, die Marokkaanse roots heeft, zwijgt nadrukkelijk over haar familie, Louis, die homo is, praat liever over eten.

Wanneer Zaida halsoverkop naar het buitenland vertrekt, laat ze Louis achter met een koekjesdoos vol herinneringen aan haar overleden zusje Nadja. Hij duikt in de vele grote en kleine gevechten die ze voerde: binnen haar familie, tegen de vooroordelen, maar vooral ook tegen zichzelf.

ISBN 9789022334928 | Paperback | 128 pagina's | Manteau | 20 maart 2018

Tijd voor maken pagina: 0.468 seconden