Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juli 2023 - Leestafel is haar GELD waard!

Lees meer
3 jaren 1 dag geleden #105719 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2023 - Leestafel is haar GELD waard!
Het regime

Gill Hornby

Binnen een groep moeders op een Engelse basisschool die geld moet inzamelen voor de schoolbibliotheek heerst een machtsstrijd.

Aan het hek van basisschool St. Ambrose is het elke dag een drukke bedoening. Daar worden de kwesties besproken die de loopbaan van een bevlogen huismoeder kunnen maken of breken: is het overblijfschema wel in orde, wie organiseert de eerstvolgende braderie, wat zijn de agendapunten voor de bijeenkomst van de ouder-raad, etc.

Deze groep moeders wordt ferm geregeerd door de zeer georganiseerde Bea, die wordt bijgestaan door Georgina, een wat slonzig geklede boerenvrouw die wonderen verricht in de keuken, Rachel, een pasgescheiden kinderboekenillustrator, en de onzekere Heather, die Bea op handen draagt.

Bea is zeer tevreden met haar plek boven in haar zorgvuldig opgebouwde hiërarchie tot ze merkt dat er aan haar stoelpoten wordt gezaagd. Het regime is een wijs, ontroerend en geestig verhaal over hoe sommige dingen toch niet helemaal voorbijgaan zodra je het schoolplein (fysiek) ontgroeid bent...

ISBN 9789000316427 | Paperback | 320 pagina's | Van Holkema en Warendorf | 8 mei 2013

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 1 dag geleden #105720 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2023 - Leestafel is haar GELD waard!
Citaat van de dag

Ik werd net gebeld door mijn pinpas,

hij voelt zich misbruikt.

Auteur onbekend

3 jaren 1 dag geleden #105724 door
Ik heb het boek ooit gelezen en besproken, maar ik moest zeggen dat ik van m'n eigen bespreking niet veel wijzer word.

Lees meer
3 jaren 1 dag geleden #105730 door dettie
Gevonden geld

Annemarie van Gaal

Dit boek gaat je geld opleveren.

Een handige gids boordevol adviezen om je geldzaken beter te regelen en om in financiële vrijheid te kunnen leven. Met een beetje moeite en zonder al te veel in te leveren op comfort, kun je met de tips, handvatten en handige sites uit dit boek vele duizenden euro’s per jaar besparen. Ieder jaar opnieuw. Geld ligt soms letterlijk voor het oprapen.

Annemarie van Gaal is ondernemer, columnist en televisiepersoonlijkheid. Ze is bij het grote publiek bekend van haar boeken en columns over geldzaken en van tv-programma’s als Een Dubbeltje Op Zijn Kant en Crisis in de tent. Van haar eerdere financiële zelfhulpboeken zijn meer dan 200.000 exemplaren verkocht. In dit boek combineert ze al haar financiële wijsheid en beste tips.

Annemarie van Gaal (9 oktober 1962) schopte het van alleenstaande moeder tot een succesvolle zakenvrouw, eerst in Rusland en vervolgens in Amsterdam als investeerder, belegger in vastgoed, eigenaar van een tijdschriftenuitgeverij en auteur van de bestsellers Succes (meer dan 50.000 verkochte exemplaren) en Ambitie.

ISBN 9789000316427 | Paperback | 320 pagina's | Van Holkema en Warendorf | 8 mei 2013

Lees meer
3 jaren 1 dag geleden #105731 door dettie
Citaat van de dag

Dit is zuur verdiend geld.

Gezegde voor: Dit is geld waar je hard voor gewerkt hebt.

Lees meer
3 jaren 22 uren geleden #105733 door dettie

Renate schreef : Ik heb het boek ooit gelezen en besproken, maar ik moest zeggen dat ik van m'n eigen bespreking niet veel wijzer word.

haha dit is wel grappig!

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.587 seconden