Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juli 2023 - Leestafel is haar GELD waard!

Lees meer
3 jaren 5 dagen geleden #105701 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2023 - Leestafel is haar GELD waard!
Ik denk dat Churchill het heel cynisch bedoelde.

Als je ouders voor je gespaard hebben hoef jij zelf geen enkele moeite te doen om aan geld te komen.

In feite word je een verwend kind dat zich nergens zorgen over hoeft te maken of zich af hoeft te vragen of iets wel mogelijk is.

In het boek de zeven vinkjes van Joris Luyendijk is dat goed duidelijk gemaakt.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

3 jaren 5 dagen geleden #105702 door
Ik weet niet of Churchill het werkelijk zo cynisch bedoelde. Hij was per slot van rekening lid van de conservatieve partij. Toch wel de partij voor de bezittende klasse.

Op zich heb je overigens natuurlijk wel gelijk wat dat geld van de ouders betreft. Zo werkt het uiteindelijk ook al op de woningmarkt.

Zo veel spaargeld had m'n vader nu ook weer niet. Bovendien kon ik een deel weer bij de sociale dienst inleveren.

Lees meer
3 jaren 4 dagen geleden #105708 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2023 - Leestafel is haar GELD waard!
Geld speelt geen rol

Marten Toonder

Inhoud: De Windhandel - De Sloven - De Bovenbazen.

‘Een meesterwerk!’ aldus de heer O.B.B. te R., die eraan toevoegt: ‘Aanvankelijk stond ik enigszins antisceptisch tegenover deze uitgave. Jonge en onervaren lezertjes denken immers maar al te dikwijls, dat geld gelukkig maakt. Na een uitputtende lezing van deze trilogie ben ik echter geheel omgeslagen, want de kristalheldere visie van deze hoofdfiguur legt het aardse slijk in al zijn voze geledingen bloot. Met gevaar voor eigen leven opent hij de ogen van iedere aankomende rijkaard op schokkende wijze. Hij laat daarbij Marx en Mao ver achter zich in de diepe vlucht van zijn hoogstaande daden.’

ISBN 9789023423911 | Paperback | 256 pagina's | De Bezige Bij | 1e druk verscheen in 1968

Lees meer
3 jaren 4 dagen geleden #105709 door dettie
Citaat van de dag

Er zijn ergere vormen van armoede dan geldgebrek.

Jean de Boisson (1918-1985)

Pseudoniem van de Nederlandse dichter en prozaïst C. Buddingh'

Lees meer
3 jaren 2 dagen geleden #105712 door dettie
Blij zijn kost geen geld

Ilona Lammertink

Dit is Brechtje. Op het strand speelt ze met het zand, niet met een dure vlieger. Ze huurt geen bedje, maar ligt op een handdoek. En ijsjes maakt ze lekker zelf! Maar … maakt dat iets uit? Ieder kind is uniek.

Een herkenbaar verhaal dat verborgen armoede voor een kind bespreekbaar maakt. Met een gedichtje, interactieve gespreksvragen, een interview met een expert én achtergrondinformatie. Voor kinderen vanaf 5 jaar

In sommige gezinnen wordt iemand ziek. In andere families is ooit iets vervelends gebeurd. En soms is het huishouden zelf gewoon een beetje anders.

Pleister maakt al die gevoelige onderwerpen bespreekbaar. Deze boeken bevatten een warm verhaal, een spelletje en een versje of liedje op kindermaat. Maar ook een informatieve bijlage voor volwassenen, met een aangrijpende getuigenis of een interview met een Pleister-expert. Op die manier nodigt Pleister uit tot praten met en begrip krijgen voor elkaar. Want hoe moeilijk sommige dingen ook zijn, een PLEISTER helpt altijd.

ISBN 9789044843767 | Hardcover | 48 pagina's | Clavis | 28 juni 202

Lees meer
3 jaren 2 dagen geleden #105713 door dettie
Citaat van de dag

Geld maakt ongelukkig, zei mijn grootvader, vooral het geld dat je niet hebt.

Johan de Coninck (1922-)

Vlaams schrijver

Tijd voor maken pagina: 0.442 seconden