Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juli 2023 - Leestafel is haar GELD waard!

Lees meer
3 jaren 6 dagen geleden #105681 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2023 - Leestafel is haar GELD waard!
Citaat van de dag

Pinautomaten zijn nooit zodanig defect dat ze blindelings geld weggeven

Anoniem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

3 jaren 6 dagen geleden #105682 door
Nee, dat doen pinautomaten niet. Gelukkig maar, want dan zou ik me weer genoodzaakt voelen om het geld op de een of andere manier aan de bank te retourneren.

Maar vandaag kwam er bij mij geen geld uit de pinautomaat. Na lang wachten kreeg ik uiteindelijk de mededeling dat men het gewenste bedrag niet uit kon keren. Thuis dus maar even naar m'n rekening gekeken om te zien of het geld niet af was geschreven en dat was gelukkig niet het geval.

Lees meer
3 jaren 6 dagen geleden #105685 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2023 - Leestafel is haar GELD waard!
Oh dat is zeker gelukkig, je schrikt toch altijd.

Dettie

3 jaren 6 dagen geleden #105686 door
Ja zeker, want ik had alles al gedaan, alleen kwam er geen geld, dus dan zit je toch met de vraag of het al dan niet af is geschreven. Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit eerder meegemaakt. Wel dat je op een gegeven ziet dat het bedrag dat je automatisch wil kiezen, niet bij de keuzemogelijkheden zit, hetgeen dan betekent dat een bepaalde coupure niet meer in de automaat zit, maar dan breek ik de procedure gewoon zelf af. In dit geval bleef de zandloper op het scherm gewoon een hele tijd draaien en kreeg ik dus uiteindelijk de mededeling dat het bedrag niet beschikbaar was.

Lees meer
3 jaren 6 dagen geleden #105687 door dettie
Juffrouw Else

Arthur Schnitzler

De 19-jarige Else moet, begin 20ste eeuw, van haar ouders een kennis om geld vragen, om haar vader voor een gevangenisstraf te behoeden, maar die kennis wil als tegenprestatie dat zij zich naakt aan hem vertoond, waardoor zij in een psychisch conflict terechtkomt.

‘Juffrouw Else’ beschrijft het morele dilemma van een sensitief 19-jarig meisje dat zich moet vernederen om de schulden van haar vader te voldoen. Het verhaal is weergegeven als monologue intérieur van de beproefde Else en is een van de beroemdste verhalen van Arthur Schnitzler (1862-1931) de onovertroffen chroniqueur van de samenleving van het Weense fin de siècle.

Deze Oostenrijkse klassieker uit de wereldliteratuur is niet alleen een literair maar ook een psychologisch meesterwerk.

ISBN 9789491618734 | Paperback | 93 pagina's |Uitg. Astoria | 16 maart 2021

Vertaald door Pim Lukkenaer

Lees meer
3 jaren 6 dagen geleden #105688 door dettie
Citaat van de dag

Men moet geen kwaad met geld vergoeden

Koos J. Versteeg (1904-1987)

Antiquair/Boekhandelaar

Tijd voor maken pagina: 0.484 seconden