Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2023 - Broers

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #104587 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema februari 2023 - Broers
Citaat van de dag

Gezegde

Alle hertjes zijn gezusters, maar alle beurzekens geen broer

Men wordt licht beklaagd maar niet licht geholpen

-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

3 jaren 4 maanden geleden - 3 jaren 4 maanden geleden #104589 door
Beantwoord door in topic Re: Thema februari 2023 - Broers
Twee keer hetzelfde boek en hetzelfde citaat? Een dag overslaan is niet erg, maar om het een en ander dan 2 keer hier te plaatsen? Is dat niet wat overdreven.

Ik kon beurzekens niet in m'n grote Van Dale vinden, maar ik zal het eens googelen. Nou, erg veel wijzer wordt een mens daar ook niet van. Ik kom alleen bij het betreffende spreekwoord uit. Verder lijkt het er op dat het een oud woord voor beurs (portemonnee) is, maar dat maakt het begrijpen van het gezegde ook niet eenvoudiger.

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #104590 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Thema februari 2023 - Broers
Beurzekens is waarschijnlijk een verkleinwoord van beurzen. Het betekent, denk ik, dat men iets weliswaar betreurt, maar niet thuis geeft als er geld gevraagd wordt.

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #104591 door dettie

Renate schreef : Twee keer hetzelfde boek en hetzelfde citaat? Een dag overslaan is niet erg, maar om het een en ander dan 2 keer hier te plaatsen? Is dat niet wat overdreven.

Ik onthoud niet alles Renate, had gisteren een vreemde dag en was het kwijt dat ik het al hier geplaatst had. Ik heb ook niet zo'n zin in dit soort commentaar, tenminste niet op deze toon. Ik doe dit al 19 jaar en ja dan maak je wel eens fouten, Heb momenteel nogal wat andere zaken aan mijn hoofd. Fouten in teksten kun je altijd melden, graag zelfs, maar zo'n onschuldig foutje als dit mag wel wat vriendelijker gemeld worden.

Dettie

3 jaren 4 maanden geleden #104594 door
Beantwoord door in topic Re: Thema februari 2023 - Broers
Het spijt me dat je het anders hebt geïnterpreteerd heb, dan ik het bedoeld heb. Misschien had ik een smiley toe moeten voegen. het was echt niet als kritiek bedoeld. Als je het zo hebt geïnterpreteerd, dan spijt dat me zeer en bied ik m'n excuses aan. Ik dacht dat je me inmiddels wel een beetje kende.

Maar ik zal me voortaan wel van commentaar onthouden.

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #104595 door dettie
Het kwam inderdaad over als flink commentaar. En ja ik ken je maar ik kan niet altijd alles goed interpreteren en heb het dus verkeerd opgevat.

Dus ook van mijn kant sorry.

Van commentaar onthouden is natuurlijk onzin.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.420 seconden