Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2023 - Broers

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #104577 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema februari 2023 - Broers
Beste broers

Jowi Schmitz

Raf en Robbie, twee broertjes van 9 en 5 jaar, verhuizen met hun ouders vanuit de drukke stad naar de boerderij van hun opa en oma. Hun vader en moeder zijn nogal druk met zichzelf bezig, dus is er niemand die op ze let. En ook niet op opa, die een toren in het bos bouwt. Als oma dan opeens ziek wordt, zijn het Raf en Robbie die opa in de gaten moeten houden. En hem redden, wanneer dat nodig blijkt te zijn.

Met Beste broers schreef Jowi Schmitz een hartverwarmend verhaal over familie, dapperheid en groei. Over de vrijheid die iedereen eigenlijk zou moeten nemen om de wereld te maken zoals hij of zij dat wil - niet omdat dat nodig is, maar omdat het mooier is. Ook al stribbelt die wereld soms een beetje tegen.

'Beste broers': een ode aan de koppigheid!

ISBN 9789089673169 | Hardcover | 112 pagina's met illustraties | Hoogland en Van Klaveren | 21 augustus 2020

leeftijd vanaf ca. 8 jaar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #104578 door dettie
Citaat van de dag

Gezegde

Alle hertjes zijn gezusters, maar alle beurzekens geen broer

Men wordt licht beklaagd maar niet licht geholpen

-

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #104581 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema februari 2023 - Broers
Dat 'Beste broers' komt me zo bekend voor, maar ik schijn het toch niet gelezen te hebben.

3 jaren 4 maanden geleden #104583 door
Beantwoord door in topic Re: Thema februari 2023 - Broers
Het citaat begrijp ik niet helemaal. Wat zijn 'beurzekens'?

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #104585 door dettie
Het is een heel oud gezegde Renate, in Oud-Nedelandse taal, ik vond de taal zo mooi dus vandaar dat ik het plaatste.

Je kunt misschien googlelen op beurzekens.

Dettie

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #104586 door dettie
Beste broers

Jowi Schmitz

Raf en Robbie, twee broertjes van 9 en 5 jaar, verhuizen met hun ouders vanuit de drukke stad naar de boerderij van hun opa en oma. Hun vader en moeder zijn nogal druk met zichzelf bezig, dus is er niemand die op ze let. En ook niet op opa, die een toren in het bos bouwt. Als oma dan opeens ziek wordt, zijn het Raf en Robbie die opa in de gaten moeten houden. En hem redden, wanneer dat nodig blijkt te zijn.

Met Beste broers schreef Jowi Schmitz een hartverwarmend verhaal over familie, dapperheid en groei. Over de vrijheid die iedereen eigenlijk zou moeten nemen om de wereld te maken zoals hij of zij dat wil - niet omdat dat nodig is, maar omdat het mooier is. Ook al stribbelt die wereld soms een beetje tegen.

'Beste broers': een ode aan de koppigheid!

ISBN 9789089673169 | Hardcover | 112 pagina's met illustraties | Hoogland en Van Klaveren | 21 augustus 2020

leeftijd vanaf ca. 8 jaar

Tijd voor maken pagina: 0.582 seconden