Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Re: Thema januari 2023 - Leestafel duikt de LITERATUUR in

Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden #104327 door dettie
Ja Verhulst wist ik dat je daar blij van zou worden, daarom ook geplaatst.

Van Edouard Louis wist ik niet dat je die goed vindt, maar ook leuk om te lezen dat je hem graag leest.

Van Connie Palmen had ik al begrepen dat Louis heel direct schrijft. (net als Lale Gül haha)

Dat maakte me nieuwsgierig en nu jij ook zo lovend bent, ben ik nóg nieuwsgieriger!

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden #104333 door marjo
Je bedoelt Verbogt in je eerste zin. Er is nog een kans om ook Verhulst het podium te geven!

Edouard Louis schrijft direct maar toch mooi. Vind ik.

Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden #104335 door dettie
Haha ja Verbogt inderdaad.

Dettie

Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden #104336 door dettie
Maak het mooi

Thomas Verbogt

De Amerikaanse actrice en toneelschrijfster Mae West zei: 'Je leeft maar één keer, maar als je het goed doet, is één keer genoeg.' Thomas Verbogt, de hoofdpersoon in Maak het mooi, wil precies dat: zijn leven goed doen. Daarom begint hij er telkens opnieuw aan. Hij kan niet anders, met nieuwe inzichten en minder illusies, maar met steeds meer herinneringen. Met sommige ervan weet hij zich geen raad, zoals die aan de geliefde, voor wie hij zich zo verantwoordelijk voelde, maar die hij niet kon beschermen.

Maak het mooi is een roman over het verlangen naar verbinding en over van betekenis zijn, maar natuurlijk vooral over hoe te leven, hoe dat goed te doen, hoe jezelf te begrijpen.

ISBN 9789046830314 | Paperback | 304 pagina's | Nieuw Amsterdam | 4 oktober 2022

Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden #104337 door dettie
Citaat van de dag

Bijna alle middelmatige literatuur houdt zich bezig met het uitzonderlijke. Want de eenvoudige belevenissen die elke dag gebeuren zijn het moeilijkst weer te geven. Alleen grote schrijvers kunnen dit. De kleineren zijn op de grote gebeurtenissen aangewezen.

Godfried Bomans

Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden #104341 door marjo
Yeah!! Daar is Dimitri dan! Ik had verwacht dat je mevrouw Verona gekozen zou hebben. Maar deze is ook prima.

Tijd voor maken pagina: 0.507 seconden