En er zijn weer een paar figuren in het boek de revue gepasseerd. Ik ga ze niet allemaal behandelen, maar bij Patricia moest ik aan een 'vriendin' van vroeger denken. Patricia is op haar dertiende van huis weggelopen en op haar veertiende zwanger geraakt van een man van 29, die aan de coke verslaafd was. Kind is afgestaan en in een pleeggezin opgenomen. Patricia woont in een net onderhouden en schoon huis, maar moet dit, wegens huurschuld verlaten. Er wordt van alles geregeld, schuldhulpverlening, voedselbank (Patricia wil alleen maar A-merken). Patricia is nogal tekeer gegaan tegen een dame van de woningbouwvereniging en heeft een pandverbod gekregen. Er gebeurt nogal het nodige en mevrouw klaagt regelmatig tegen de auteur dat hij niet genoeg voor haar regelt. Ze ziet kans om het schuldhulptraject af te maken. Niet helemaal vreemd, want mevrouw pleegt heel wat winkeldiefstallen. Eten, luxe producten, dure parfums (Chanel No 5) en kleren. Als de auteur bij haar thuis komt ziet hij in een kamer een aantal kledingrekken staan met gestolen kleren. Tja, wat te doen? Politie waarschuwen? Patricia zal er voor zorgen dat niet bewezen kan worden dat de kleren gestolen zijn, dus... Op een gegeven moment heeft Patricia een hondje gekocht. Dat wordt weer gedropt, omdat ze zenuwachtig wordt van het beestje en later koopt ze voor 1500 euro een labradoodle. Ook deze hond eindigt in het asiel. Uiteindelijk komt Patricia toch in de gevangenis terecht. Later heeft ze een partner en er lijkt geen sprake te zijn van recividisme.
De eerder genoemde 'vriendin' stal niet, maar had wel de neiging om schulden te maken. Kopen op afbetaling bij Wehkamp en als ze een paar termijnen af had betaald weer nieuwe dingen bestellen, tot het maximumbedrag dat ze aan schuld bij het bedrijf kon hebben. Gokverslaafd (en klagend over haar moeder die aan de bingo verslaafd was), vriendin die bij haar wegging (niet vreemd gezien het verschil tussen de twee), manipulerend naar mij toe, heb haar ook meerdere malen geld geleend, dat ik nooit terugkreeg. Ik heb nog een ebbenhouten wandelstok van haar, die ze van haar vriendin had gekregen.