Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema december 2022 Leestafel wenst, droomt, hoopt, verlangt etc.

3 jaren 6 maanden geleden #104011 door
Tja, ik ben geen Cruijf fan. Ik heb sowieso niet veel met voetbal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #104012 door marjo
Nee, ik allebei ook niet. Maar het gaat niet om wie het zegt.

3 jaren 6 maanden geleden #104013 door
Het komt wat arrogant over, dat ben ik met je eens, maar goed, dat komt misschien met het beroep.

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #104015 door dettie
Het verhaal van de kat die boeken wilde redden

Sosuke Natsukawa

Hartverwarmende Japanse bestseller! Als Rintaro een pratende kat ontmoet, proberen ze samen boeken van verdwijning te redden.

De verlegen middelbare scholier Rintaro brengt veel tijd door in de tweedehandsboekhandel van zijn opa, de Natsuki Boekhandel. Als zijn opa overlijdt, erft hij de kleine winkel die verstopt zit in een achterafstraatje. Rintaro staat op het punt de boekhandel voorgoed te sluiten, tot er op een dag een kat verschijnt.

Tot Rintaro’s grote verbazing blijkt de kat te kunnen praten. Hij overtuigt Rintaro om hem te helpen boeken van de ondergang te redden. Samen komen ze voor vier verschillende uitdagingen te staan. Zal het ze lukken, of zijn het juist de boeken die de mens beschermen?

ISBN 9789056726713 | Hardcover | 192 pagina's | Uitgeverij Signatuur | 13 oktober 2020

Vertaald door Geert van Bremen

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #104016 door dettie
Citaat van de dag

Als ik zou willen dat je het begreep, zou ik het beter hebben uitgelegd.

Johan Cruijff

Nederlands voetballer en coach 1947-2016

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #104017 door dettie

Marjo schreef : Maar het citaat vind ik heel akelig. Die arrogantie!

Renate schreef : Het komt wat arrogant over, dat ben ik met je eens, maar goed, dat komt misschien met het beroep.

haha nou dat vind ik dus niet, het is een typische Cruijff uitspraak.

Ik zag het voor me, al die journalisten die steeds maar iets willen lospeuteren bij hem, de opstelling of de manier van spelen van de voetbalploeg. Natuurlijk zegt hij dat niet, dan geef je teveel prijs aan de tegenstander, dus draait hij er omheen. Totdat hij op gegeven moment getergd uitroept. "Als ik zou willen dat je het begreep, zou ik het beter hebben uitgelegd."

Jullie hebben vast wel een weerwoord hierop maar ik zag het dus totaal niet als arrogant.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.489 seconden