Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema december 2022 Leestafel wenst, droomt, hoopt, verlangt etc.

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #104053 door marjo
Van Martin Hendriksma heb ik nog een boek hier staan. Familievlees.

Dat het er staat betekent dat ik het heel goed vond. En toch heb ik daarna niets meer van deze schrijver gelezen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #104054 door dettie
Ja hij schrijft heel goed. Ik heb na zijn debuut ook geen boek meer van hem gelezen. Wel erg na zijn leuke bezoek op de debutantendag in Castricum

Dettie

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #104056 door marjo
Goede voornemens dus!

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #104057 door dettie
Ja ga je gang haha

Dettie

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #104058 door dettie
Hunkering

Martin Hendriksma

Arend en Hugo: twee jongens van achttien die de wereld gaan veroveren. De een met zijn gedichten, de ander met zijn schilderstalent. Hun gezamenlijke muze is de verpletterend mooie Dana die op de begane grond van hun Amsterdamse studentenhuis woont.

Vijftien jaar later, de vriendschap is al lang onder hun rivaliteit bezweken, wordt Arend door een vrouw vanuit Frankrijk opgebeld. Hugo heeft een ernstig ongeluk gehad. Hij ligt in coma. Of Arend naar Frankrijk wil komen om haar bij de nazorg te assisteren.

Wat is er van Hugo’s ambities terechtgekomen? Arend begint aan een spannende zoektocht, waarin heden en verleden versmelten en hij ontdekt dat Dana een even geheimzinnige als cruciale rol speelt.

Hunkering is een roman over een escalerende vriendschap. Over idealen in een tijd dat het populisme een politieke stem krijgt. Over de liefde die dwars door alles heen haar eigen plan trekt.

ISBN 9789044513714 | Hardcover | 187 pagina's | De Geus | 01 april 2010

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #104059 door dettie
Citaat van de dag

Kracht komt niet voort uit een lichamelijk vermogen. Het komt voort uit een ontembare wil.

Mahatma Gandhi

Indiaas politicus 1869-1948

Tijd voor maken pagina: 0.541 seconden