Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema december 2022 Leestafel wenst, droomt, hoopt, verlangt etc.

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #104060 door marjo
De laatste wens van Amelie, deze heb ik opgevraagd. Lijkt me een eigenaardig verhaal. Nu maar hopen dat het niet te zoetsappig is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #104062 door dettie
Oh te erg, de hele maand heeft boven het thema gestaan december 2021!!

Het wordt morgen toch echt 2023 :-o

Dettie

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #104063 door dettie
De laatste wens van Amelie

Nicole Walter

Op een dag in maart wordt oncoloog Marlene benaderd door de beeldschone Amelie, die haar een bizar verzoek voorlegt. Amelie is ongeneeslijk ziek en vraagt Marlene haar laatste wens te vervullen: ze wil de tijd die haar nog rest graag doorbrengen met Marcus – Marlenes man. Marlene is verbijsterd. In al die jaren heeft ze geen moment getwijfeld aan haar huwelijk. Wanneer ze Markus confronteert met het verhaal van Amelie, blijkt Marlene zich zwaar in hem vergist te hebben. Niet alleen heeft hij inderdaad een affaire met Amelie, zodra hij hoort dat ze terminaal ziek is besluit hij bovendien het contact met haar te verbreken.

Marlene neemt een moedig besluit: als Marcus Amelie niet steunt, dan zal zij dat wel doen. En naarmate ze de bijzondere Amelie leert kennen wordt het steeds moeilijker om niet te gaan houden van de betoverende vrouw die haar man van haar heeft afgenomen…

De laatste wens van Amelie is het prachtige verhaal over de vreemde spelingen van het lot en over alle manieren waarop je daarmee om kan gaan.

ISBN 9789000315413 | Paperback | 336 pagina's | Van Holkema en Warendorf | 22 oktober 2012

Vertaald door Hilde Makkink

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #104064 door dettie
Citaat van de dag

Wat zouden sterren wensen als ze vallende mensen zouden zien?.

Auteur onbekend

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #104065 door dettie
Mijn liefste wens

Toon Tellegen

Vond het wel toepasselijk voor de laatste dag van het jaar.

Fijne avond allemaal

Dettie

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #104069 door dettie
Mijn liefste wens

Toon Tellegen

Het vuurvliegje wil schijnen als de zon, de giraf wil een kortere nek, de mammoet wil niet meer uitgestorven zijn en de kwal hoopt dat er altijd deining zal zijn. Elk dier koestert zijn liefste wens, meer dan zestig dieren spreken die ook uit.

Zolang wensen niet in vervulling gaan, is er hoop, blijft het verlangen.

Mijn liefste wens, denkt de relmuis, is dat er een dag komt die ik de mooiste dag van mijn leven zal noemen, maar ik wil ook dat die dag altijd nog moet komen.

ISBN 9789021407463 | Paperback | 148 pagina's | Querido | 24 mei 2022

Tijd voor maken pagina: 0.427 seconden