Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2021 - Leestafel knijpt haar HANDEN dicht

Lees meer
4 jaren 8 maanden geleden #99977 door marjo
Het moet al gek lopen wil ik niet nu al mijn keuze voor het maand boek gemaakt hebben...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 8 maanden geleden #99978 door dettie
Het handleesboek??

Dettie

Lees meer
4 jaren 8 maanden geleden #99980 door marjo
Ha ah, grapjas. Nee, Marten Toonder!

Lees meer
4 jaren 8 maanden geleden #99983 door dettie
Oh haha, ik vond het al gek.

Dettie

Lees meer
4 jaren 8 maanden geleden #100003 door dettie
Dit loopt uit de hand

Marten Toonder

"Soms wordt het mij te bar. Ook een huisbediende kent zijn grenzen, al is hij maar een eenvoudig iemand. Het kan gebeuren dat zijn werkgever het te bont maakt, als ik mij zo mag uitdrukken. En dan wordt het personeel met de nek aangekeken zodat een ontslag op zijn plaats is. Het past me niet om namen te noemen, maar heer Olivier heeft mij enkele malen genoopt om mijn biezen te pakken. Altijd keerde ik dan op mijn schreden terug. Want hij leidt een veelbewogen bestaan waar men zelfs boeken over schrijft, zodat ik bij tijd en wijle uit de anonimiteit van mijn keuken treed als ik genoemd word. Ik ben dan ook zo vrij om deze uitgave warm aan te prijzen."aldus de heer J. te Bommelstein

Marten Toonder (1912-2005) maakte voor het eerst kennis met stripverhalen op zijn zesde jaar, toen zijn vader, gezagvoerder ter koopvaardij, enkele Amerikaanse kranten meebracht. Na het behalen van zijn eindexamen in 1931 reisde Toonder per boot naar Zuid-Amerika. In Buenos Aires leerde hij het werk van de tekenaar Dante Quinterno kennen. Deze vroegere medewerker van Walt Disney gaf een schriftelijke tekencursus uit; van hem leerde Toonder de grondslagen van de tekenfilm- en stripanatomie, waarna hij besloot striptekenaar te worden.

ISBN 9789023469384 | Hardcover | 224 pagina's | De Bezige Bij | april 2012

Lees meer
4 jaren 8 maanden geleden #100004 door dettie
Citaat van de dag

Wat dacht u van de waarheid dat het bijzonder is om een hand te krijgen van de koningin? Het is zeker waar dat zo'n hand bijzonder is: er zijn maar weinig mensen wier handen door de koningin geschud zijn. Maar er zijn er nog minder wier handen door mijn buurvrouw zijn geschud. Toch is dat minder bijzonder.

Bas Haring (1968-)

Nederlandse filosoof en informaticus, schrijver van kinderboeken en populairwetenschappelijk werk, televisiepresentator bij de RVU en hoogleraar aan de Universiteit van Leiden, waar hij de leerstoel "publiek begrip van wetenschap" bekleedt

Tijd voor maken pagina: 0.524 seconden