Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2021 - Leestafel knijpt haar HANDEN dicht

Lees meer
4 jaren 9 maanden geleden #99863 door marjo
En als je thrillers leest? Leef je je dan ook zo in?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

4 jaren 9 maanden geleden #99864 door
Soms wel. Dat hangt er allemaal een beetje van af. Als mensen er ongestraft mee weg komen, dan zeker wel.

Lees meer
4 jaren 9 maanden geleden #99865 door dettie
Mijn vaders hand

Bart Chabot

Velen kennen Bart Chabot. Als schrijver, als biograaf van Herman Brood of van tv. Maar wie kent Bart Chabot echt? Wie gaat er achter hem schuil?

Pas wanneer hij in 2018 voor de zoveelste keer in het ziekenhuis belandt en de dood in de ogen kijkt, stelt hij zichzelf, na lang uitstel, deze vraag. Hij graaft naar zijn Haagse wortels en doorwroet zijn jeugd. Op nietsontziende en aangrijpende wijze doet hij vanuit zijn ziekenhuisbed verslag van een rijk doch getroebleerd leven. Mijn vaders hand is een indringende en zeer persoonlijke roman, nuchter en met humor geschreven.

Bart Chabot (Den Haag, 26 september 1954) is een Nederlandse dichter en schrijver.Chabot is, naast zijn dichtwerkzaamheden ook regelmatig in het theater te zien, vroeger met Jan Mulder en Remco Campert, later met Herman Brood en Jules Deelder. Hij brengt singles en cd's uit en is vaste deelnemer aan het Groot Dictee der Nederlandse Taal. In 2005 schreef hij de tekst voor het Groot Kinderdictee en was hij beste ""prominente Nederlander"" van de deelnemers aan het Groot Dictee. In 2014 schreef hij ook de tekst voor het Groot Dictee der Nederlandse Taal.

ISBN 9789403174105 | Paperback | 416 pagina's | De Bezige Bij | januari 2020

Lees meer
4 jaren 9 maanden geleden #99866 door dettie
Citaat van de dag

Covid 19

Nooit gedacht dat mijn handen meer alcohol zouden gebruiken dan mijn mond.

Anoniem

Lees meer
4 jaren 9 maanden geleden #99874 door dettie
Mijn vaders hand - Bart Chabot

Wat ik in de berichten gelezen heb, moet dit een heel mooi en indrukwekkend boek zijn.

*Zucht* zoveel boeken...

Dettie

Lees meer
4 jaren 9 maanden geleden #99879 door marjo
Het is niet te doen! Maar deze trekt mij dan weer niet.

Tijd voor maken pagina: 0.432 seconden