Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juni 2021 - Zonen en dochters

Lees meer
5 jaren 1 maand geleden #98539 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juni 2021 - Zonen en dochters
Ah dan moet je even duidelijker zijn. Ik dacht dat je het niet leuk vond dat er alweer een stilte op Leestafel was haha.

(hoewel het best wat drukker mag worden op het forum)

Ja Verbogt blijft prachtig natuurlijk,maar hij komt vast weer bij een ander item tevoorschijn.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 1 maand geleden #98540 door dettie
De jongste zoon

Bart Meuleman

'Onze straat is leeg. Hoewel iedereen zich op dit uur zou moeten haasten naar de plek waar hij de dag gaat doorbrengen. Ik hoor het doffe suizen van de fiets, de straatstenen glijden onder ons voorbij. Voorlopig kan ons niets gebeuren. Ik heb de armen losjes om het lichaam van mijn moeder geslagen.'

Een jongen groeit op in de Kempen, gaat op school in Turnhout, mag studeren in Brussel - en hoewel hij zich langzaam losmaakt van zijn geboortegrond, opgaand in wat de literatuur, de muziek, het toneel en de film hem te bieden hebben, groeit het besef dat hij het kind van zijn ouders blijft: wie hij ook wordt, het landschap van zijn jeugd, dat niet meer bestaat, heeft hem gevormd en houdt hem gevangen.

ISBN 9789021455228 | Paperback | 224 pagina's | Querido | maart 2013

Lees meer
5 jaren 1 maand geleden #98542 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema juni 2021 - Zonen en dochters
Deze maand zal er wel meer romantiek langskomen denk ik zo!

Oh, en ik bedoel niet 'liefdesromans', maar gewoon romans in het algemeen, met verzonnen verhalen over mensen.

Lees meer
5 jaren 1 maand geleden #98547 door dettie
Geen idee Marjo, Ik ben zelf ook steeds benieuwd welke boeken er komen!

Dettie

Lees meer
5 jaren 1 maand geleden #98551 door dettie
De dochters van de winterkoningin

Nancy Goldstone

‘De dochters van de Winterkoningin’ van Nancy Goldstone is een geschiedenisverhaal over vier prinsessen in ballingschap.

Het sprookjeshuwelijk tussen Elizabeth, de kleindochter van de Schotse koningin Mary Stuart en Frederik van de Palts, de koning van Bohemen, loopt uit op een nachtmerrie als zij na één jaar al verdreven worden. Het kinderrijke gezin gaat in ballingschap in Den Haag bij oom Maurits van Oranje-Nassau, in 2021 precies 400 jaar geleden. De dertien kinderen worden in Leiden opgevoed in de kunsten en wetenschappen. In ‘Dochters van de Winterkoningin’ vertelt Nancy Goldstone op levendige wijze het opzienbarende verhaal van vier van Elizabeth Stuarts dochters: Elizabeth, Lousia, Henrietta Maria en en Sophie, die de loop van de geschiedenis bepaalden.

ISBN 9789401917612 | Paperback | 384 pagina's met illustraties | Omniboek | april 2021

Vertaald door Ronnie Boley

Lees meer
5 jaren 1 maand geleden #98552 door dettie
Citaat van de dag

Mijn mama zei altijd: de enige man die jou verdient, is de man die denkt dat hij jou niet verdient.

Auteur onbekend

Tijd voor maken pagina: 0.453 seconden