Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juni 2021 - Zonen en dochters

Lees meer
5 jaren 3 weken geleden #98658 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juni 2021 - Zonen en dochters
Zoon van de Souk

Lydia Rood & Mohammed Sahli

'Toch is het zo', zei Karima weer. 'Hij wil dat jij meer kansen krijgt in het leven dan hij zelf heeft gehad. Weet je wat voor werk hij doet? Hij sjouwt de hele dag met puin en rotzooi en balken en planken. Hij doet het werk van een ezel! En dat terwijl hij kan timmeren als de beste!''Boehoehoe!' Karim deed of hij huilde van medelijden. 'Maar intussen verdient hij wel goudgeld! Ik wou dat hij mij liet gaan...'

Karima zegt dat hun vader van hen houdt. En dat hij haar tweelingbroer Karim daarom naar kostschool wil sturen. Maar Karim gelooft er niks van. Wat heeft het voor zin om naar school te gaan, als in Hollanda het geld voor het oprapen ligt?

Karim loopt van huis weg. Daar schiet hij niks mee op: nu moet hij voor straf naar een dorpje in de bergen om als schaapherder te werken. Maar hij laat zich niet opsluiten! Hij doet precies waar hij zin in heeft en gedraagt zich meer en meer als een straatschooier. Zodra hij de kans krijgt, wil hij de gevaarlijke reis naar Hollanda maken...

Zoon van de Souk is het zelfstandig te lezen vervolg op Brief uit Hollande. Ook nu weer gebruikte Mohamed Sahli de herinneringen aan zijn jeugd in Marokko voor het verhaal over Karim en Karima, dat hij schreef samen met zijn vrouw Lydia Rood.

ISBN 9789025842314 | Hardcover | 169 pagina's | Leopold | januari 2004

Leeftijd 12+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 3 weken geleden #98659 door dettie
Citaat van de dag

O, maar half zo fantastisch zijn als mijn zoon dacht dat ik was toen hij klein was.

Rebecca Richards 1950

Amerikaans sociologe

Lees meer
5 jaren 3 weken geleden #98671 door dettie
Moeders en dochters

Rae Meadows

Sam is nog maar kort moeder terwijl ze haar eigen moeder Iris onlangs heeft verloren. Hoewel ze zich geen leven meer kan voorstellen zonder haar dochtertje Ella, blijft ze ook twijfelen over haar rol als moeder. En ze mist Iris meer dan ooit.

Als ze op een dag een doos met Iris' spullen krijgt toegestuurd, ontdekt ze brieven en een foto van Violet, een meisje dat in 1900 op elfjarige leeftijd in haar eentje van New York naar het Middenwesten reisde. Wie was zij? En wat waren haar redenen om alles achter te laten en op een trein te stappen?

In Moeders en dochters creëert Rae Meadows een indringend portret van drie vrouwen die ontdekken wat het betekent om moeder én dochter te zijn.

Voor de liefhebbers van Een keukenmeidenroman

ISBN 9789049951702 | Paperback | 304 pagina's | Mistral | april 2011

Vertaald door Monique de Vree

Lees meer
5 jaren 3 weken geleden #98672 door dettie
Citaat van de dag

`Is papa een man?` vroeg mijn dochter en ik zei: `Ja`.

`Waarom?` vroeg ze en ik wist het niet..

Josse de Pauw (1952)

Vlaams auteur

Lees meer
5 jaren 3 weken geleden #98675 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema juni 2021 - Zonen en dochters
Haha, dit citaat. Er zijn heel veel vragen waar je geen antwoord op hebt.

Lees meer
5 jaren 3 weken geleden #98677 door dettie
Ja geweldig hè, ik zat ook te grinniken.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.483 seconden