Of Kijkduin tegenviel?
Eerlijk gezegd hangt dat er van af hoe je het bekijkt. Ik wist dat het veranderd was en niet bepaald ten goede, met hoge flats bij de boulevard, dus in zekere zin voldeed het precies aan wat ik verwacht had. Valt iets tegen als het er zo uit ziet als je verwacht?
Ik denk dat m'n vader zeer teleurgesteld zou zijn, als hij het gezien zou hebben. Ik kan me ook voorstellen dat de mensen in de oudere flats aan het Deltaplein niet blij zijn, met de hoge flats die nu voor hun neus staan en alle uitzicht zo'n beetje wegnemen.
Het was wel gezellig even een halve middag met m'n vriendin uit Rotterdam. Eigenlijk een moment waarop ik even min of meer blij was dat m'n vader er niet meer was. Als hij nog geleefd zou hebben, zou het misschien wat lastiger zijn geweest. Nadeel van de vriendin is wel dat ze, als ik iets zeg over het feit dat ik in de kringloopwinkel last krijg van m'n voeten door het lange staan, begint over het feit dat zij vroeger, toen ze nog wel eens met een kraampje op markten stond, wel eens 14 uur achter elkaar stond. Ook bij andere zaken weet zij nog wel eens te komen met het feit dat het bij haar vervelender was. Moeder vroeg dood, boze stiefmoeder, vader eerder overleden dan die van mij, dus ja, praten over problemen wordt dan wel eens lastig.