Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema mei 2021 - Leestafel gaat de NATUUR in

Lees meer
5 jaren 2 maanden geleden #98184 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema mei 2021 - Leestafel gaat de NATUUR in
In Castricum barst het van de aalscholvers, ze hebben een heel gebied waar ze broeden. Vooral hoe ze zich drogen in de zon, met hun vleugels wijd, is apart om te zien

Hier in Schoorl is een 'reigerbosje'. Daar zitten heel veel nesten van zilverreigers, ze maken heel veel lawaai en in de broedtijd moet je er vooral niet gaan lopen vanwege de vogelpoep. Maar het is wel superleuk!

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

5 jaren 2 maanden geleden #98185 door
Tijdens onze laatste vakantie heb ik veel aalscholvers gefotografeerd. Bij onze eerdere riviercruises ook wel, maar bij de laatste vakantie had ik een toestel met een groter zoombereik, zodat ik ze beter kon fotograferen.

Ik heb een keer een zilverreiger gezien, maar helaas vloog hij steeds weg, als ik 'm wilde fotograferen.

Lees meer
5 jaren 2 maanden geleden #98195 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema mei 2021 - Leestafel gaat de NATUUR in
Zuurstofschuld

Toine Heijmans

De dag dat Walter Welzenbach zijn eerste berg beklimt bepaalt zijn leven: nooit meer wil hij iets anders. Nu staat hij op zijn laatste top, een duizelingwekkende 8188 meter hoog, en kijkt hij uit over zijn eenzaamheid.

Zuurstofschuld is het adembenemende verhaal van klimvrienden Lenny en Walter, die hun dromen najagen in de Alpen en de Himalaya, en daarmee hun lot bezegelen. Ze dragen de verhalen van de grote alpinisten met zich mee, en zoeken samen een manier om geschiedenis te schrijven. Maar in de ijle lucht gelden andere wetten.

Tien jaar na het verschijnen van zijn veelbekroonde bestseller Op zee neemt Toine Heijmans de lezer opnieuw mee naar een onverbiddelijke wereld, met een roman over vrijheid en vriendschap, storm en lawines, en de gevolgen van radicale keuzes. Wat de bergen met de mens doen, en wat de mens doet met de bergen, daar gaat het om.

Toine Heijmans (1969) is schrijver en columnist van de Volkskrant. Als romancier debuteerde hij met de veelgeprezen besteller Op zee, dat werd verfilmd en waarvan vele vertalingen verschenen. De Franse vertaling van Op zee werd bekroond met de prestigieuze Prix Médicis étranger, de Franse literaire prijs voor de beste vertaalde roman.

ISBN 9789083108209 | Paperback | 336 pagina's | Uitgeverij Pluim | februari 2021

Lees meer
5 jaren 2 maanden geleden #98196 door dettie
Citaat van de dag

Wieden is censuur op de natuur.

Oskar Kokoschka (1886-1980)

Tsjechisch-Engels toneelauteur en kunstenaar

Lees meer
5 jaren 2 maanden geleden #98203 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema mei 2021 - Leestafel gaat de NATUUR in
Deze stond al op mijn lijstje - voor als ik er tegen aan loop. Maar ik weet niet of het een boek voor mij is, al vond ik Op zee wel mooi.

Lees meer
5 jaren 2 maanden geleden #98205 door dettie
Volgens Wilfried de Jong, de presentator van Brommers op zee (vpro boekenprogramma), is dit boek van Toine Heijmans ongekend mooi.

Hij was er diep van onder de indruk.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.488 seconden